۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۵۵۴۱۹۵
نماینده مجلس:

وضعیت اشتغال خراسان جنوبی مناسب نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی انسانی می تواند به ایجاد سرمایه گذاری کمک کند، گفت: محصولات کشاورزی منحصر به فردی مانند زعفران، عناب و زرشک در استان وجود دارد اما همچنان وضعیت اشتغال مناسب نیست.
حجت الاسلام عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم استان در تمام صحنه ها حضور دارند و نیروی انسانی ارزشندی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاخص نیروهای انسانی استان از نظر فرهنگ مدنی، عمومی، دینی و علم بالا است، گفت: خراسان جنوبی سال های متمادی یکی از استان های امن کشور است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی انسانی می تواند به ایجاد سرمایه گذاری کمک کند، افزود: محصولات کشاورزی منحصر به فردی مانند زعفران، عناب و زرشک در استان وجود دارد اما همچنان وضعیت اشتغال مناسب نیست.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: باید از ظرفیت و پتانسیل های استان استفاده کرد، در فرآوری محصولات کشاورزی اقدامات زیادی می توان انجام داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان خراسان جنوبی با بیکاری روبرو هستند و جویای کار می باشند، ادامه داد: شمال شهر بیرجند نیاز مرکز درمانی دارد و باید در این منطقه محروم بیرجند درمانگاه ایجاد شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت هتل کویر در استان، خاطرنشان کرد: این هتل یا باید به صندوق های بازنشستگی یا به بخش خصوصی واگذار شود تا از بلاتکلیفی خارج شود.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: وزارت کار توجه ویژه ای به استان کند و بخشی از کار که در بحث اشتغال از سوی این وزارت می تواند انجام شود مورد توجه قرار بگیرد./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات