۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۵۴۲۲۴
امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد؛

ضرورت امام پژوهی از سوی حوزویان

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در عرصه مطالعات شخصیت و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) کم کاری وجود دارد، گفت: فضلا و روحانیان پژوهش ها و فعالیت های علمی خود را در این زمینه معطوف کنند.
نشست علمی مبانی فکری امام خمینی(ره) پیرامون انقلاب اسلامی نشست علمی مبانی فکری امام خمینی(ره) پیرامون انقلاب اسلامی نشست علمی مبانی فکری امام خمینی(ره) پیرامون انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست علمی مبانی فکری امام خمینی(ره) پیرامون انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز و استاد حوزه علمیه صبح امروز در حوزه علمیه امام خمینی اهواز برگزار شد.

در آغاز این نشست امام جمعه موقت اهواز با بیان مقدماتی پیرامون مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) و شکل گیری شخصیت آن بزرگوار خاطرنشان شد: ما با یک فقر مفرط در مورد امام پژوهی مواجه هستیم.

استاد حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه در عرصه مطالعات در مورد شخصیت و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) کم کاری وجود دارد، اظهار داشت: فضلا و روحانیان پژوهش ها و فعالیت های علمی خود را در این زمینه معطوف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به نقل مباحثی از حضرت امام پرداخت و گفت: انقلاب درونی در روح حضرت امام خمینی(ره) سبب انقلاب بیرونی در ایشان شد.

وی تأکید کرد عمل سیاسی امام خمینی(ره) محصول اندیشه عرفانی ایشان است و این مطلب از همان اوائل جوانی در آن بزرگوار وجود داشت.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه یکی از مبانی امام، تکلیف مداری است عنوان داشت: امام خمینی(ره) در پیام 22 بهمن ماه فرمودند 22 بهمن ماه سرآغاز حکومت الله بر روی زمین است و این سخنی عرفانی از امام است که ساعت ها نیاز به تأمل و تدبر دارد.

استاد حوزه علمیه اهواز گفت: وظیفه طلاب در راستای حرکت امام خمینی(ره) همان ریل گذاری است که رهبر معظم انقلاب بیان داشتند و آن عمل به سه وظیفه هدایت دینی و معنوی مردم و خدمت رسانی به مردم است.

لازم به ذکر است؛ نشست علمی مبانی فکری امام خمینی(ره) پیرامون انقلاب اسلامی به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات