۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۵۴۳۵۸
با حضور آیت الله صافی:

مراسم افتتاحیه سوگواره حدیث غربت برگزار می‌شود

مدیر سوگواره حدیث غربت از برپایی این سوگواره به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه سوگواره حدیث غربت برای یازدهمین سال متوالی با حضور آیت الله صافی برگزار می‌شود.
حدیث غربت

سید محمد جدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برپایی سوگواره حدیث غربت به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره سوگواره حدیث غربت طبق روال همه ساله با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و سخنرانی حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری و مداحی حسن فرهمند همزمان با 21 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

مدیر سوگواره حدیث غربت ادامه داد: این مجموعه به صورت مردمی و توسط هیأت های مذهبی برپا شده است.

وی حال و هوای درون سوگواره حدیث غربت را اینگونه توصیف کرد: عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) در مسیر ورودی سوگواره در ابتدا با محل تولد ایشان روبرو شده، سپس محل مباهله، فدک، غدیرخم، بیعت شبانه، مسجد النبی، بستر پیامبر اکرم(ص)، محل سیلی خوردن، درب نیم سوخته و بیت حضرت زهرا(س) که شامل حیاط، بستر ایشان، محل غسل و تشییع شبانه است را مشاهده خواهند کرد.

جدا ادامه داد: همچنین در این سوگواره محل تدفین، بیت الاحزان، بقیع و چاه نخلستان که امیرمؤمنان(ع) در آن چاه درد و دل می‌کردند شبیه سازی شده است.

مدیر سوگواره حدیث غربت خاطرنشان کرد: در درب خروجی سوگواره یک نمایشگاه کتاب نیز برپا شده است که برای سادات 70 درصد و عموم مردم 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است؛ همچنین سادات می‌توانند با ارائه کارت شناسایی از بسته‌های فرهنگی سوگواره حدیث غربت نیز استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در مدت زمان برگزاری سوگواره مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) هر شب ساعت 23 تا 24 در محل نمادین قبرستان بقیع برگزار می‌شود؛ همچنین در شام شهادت حضرت زهرا(س) نیز دسته عزاداری و تشیع نمادین پیکر ایشان با حضور پر شور سادات و عموم مردم از ساعت 20 به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت خواهد کرد.

جدا اضافه کرد: در ین سوگواره هر شب یک سخنران و مداح دعوت می شوند؛ حجج اسلام مؤمنی، دارستانی، شهیدی و بندانی نیشابوری در مراسم‌های عزاداری هر شب به سخنرانی و رحیم ابراهیمی، محمد خرم‌فر، علی مالکی و حسن عطایی به مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت بازدید از این سوگواره می‌توانند از تاریخ 21 بهمن‌ماه تا اول اسفند هر شب از ساعت 17 تا 23 به محل برگزاری سوگواره حدیث غربت واقع در میدان معلم مراجعه کنند.

مدیر سوگواره حدیث غربت گفت: یک درمانگاه در کنار محل برگزاری سوگواره با حضور پزشکان عمومی و متخصص برپا می شود و حق ویزیت برای مراجعه کنندگان به صورت رایگان و صلواتی خواهد بود؛ همچنین هر شب از بازدیدکنندگان با اهدای غذای نذری پذیرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه حدود 500 نفر از محبان حضرت زهرا(س) در حال خدمت گذاری هستند، افزود: سوگواره حدیث غربت هر روزه قبل از بازگشایی درب آماده استقبال از مدارس است.

جدا در پایان از همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف ازجمله شهرداری، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، سازمان بسیج مداحان، هیأت های مذهبی و دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و تشکر کرد./841/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
صلی الله علیک یا فاطمه الزهرا
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ؛
0
0