۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۵۴۳۶۰
امام جمعه ایلام:

قدرت نظامی و پیروزی های منطقه ای از دستاوردهای انقلاب است

امام جمعه ایلام گفت: ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی تنها با یک مقایسه کوچک بین دوران قبل و بعد انقلاب به پیشرفت های عظیم و شگرف کشور در طول انقلاب پی خواهیم برد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: استقلال، اقتدار، امنیت و مردم سالاری دینی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: با گذشت ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی تنها با یک مقایسه کوچک بین دوران قبل و بعد انقلاب به پیشرفت های عظیم و شگرف کشور در طول انقلاب پی خواهیم برد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: استقلال و عزتی که انقلاب اسلامی و امام نثار ملت ایران کرده تا مردم سالاری دینی و پیشرفت شگفت انگیز در حوزه‌های علمی و اقتصادی و نظامی همه موید این واقعیت است که ایران امروز قابل مقایسه با ایران دیروز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان داشت: یکی از بهترین دستاوردهای نظام اسلامی قدرت نظامی و همچنین پیروزی های منطقه ای است که بر هیچ دوست و دشمنی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه یکی از انگیزه‌های مهم انقلاب عدالت خواهی امام و ملت ایران عزیز بود، گفت: منطق رژیم شاهنشاهی سلطنت بود و با مفاهیم عدالت و برابری فاصله زیادی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: هیچ مکتبی جز اسلام تضمین کننده عدالت و برابری نیست و در مکتب حیات بخش تشیع نیز آرمان امام معصوم عدالت و برابری بود ازا ین رو ملت ایران با پیروی از مکتب ائمه خواهان برقراری عدالت بودند.

این مدرس حوزه ابراز کرد: مردم به خاطر برقراری عدالت اسلامی قیام کردند و به ندای عدالت خواهی امام عادل خمینی کبیر لبیک گفتند و در مسیر قدرت های شرقی و غربی را به زانو در آوردند.

وی در ادامه سخنان خود به نقشه دشمنان برای کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اشاره و گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در 39 سال گذشته قابل شمارس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: رویش‌های انقلاب اسلامی حاکی از جوان ماندن انقلاب شکوهمند اسلامی است، عصاره و خلاصه همه تلاش‌ها و توطئه‌های غول رسانه‌ای دشمنان به ویژه رژیم فاسد آمریکا در سال‌های اخیر این است که نظام و انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: یکی از اهداف شوم دشمنان نفوذ دادن عناصر خائن و وابسته به خود در بدنه نظام اسلامی بوده و برای اثبات بی دستاورد بودن نظام اسلامی هر روز برنامه و دسیسه‌ای در دستور کار دشمنان است تا نسلی که انقلاب را درک نکرده اند احساس خفت و خاری کنند.

وی گفت: دشمنان برای نا امید کردن مردم و تیره نشان دادن آینده نظام اسلامی و عدم کارایی حکومت اسلامی هر روز در حال تلاش است و در مقابل عدم برخورد با غارتگران بیت المال، فساد اجتماعی و مالی و نیز عدم پاسخگویی به نیاز هایی اولیه مردم سبب بی اعتمادی به نظام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی اضافه کرد: این برنامه‌ریزی سال‌ها است با همراهی برخی از عناصر داخلی و غربگرا جوانان را آنچنان ناامید کرده که بیرون از مرزهای ایران را بهشت تلقی کرده و حسرت بازگشت زمان ننگین رژیم فاسد پهلوی را احیا کنند.

امام جمعه ایلام افزود: باید بدانیم که در دوران رژیم پهلوی با 35 میلیون جمعیت و فروش روزانه 56 میلیون بشکه نفت ایران در ردیف عقب مانده ترین کشورهای جهان در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها بود و 75 درصد مردمش حتی سواد خواندن و نوشتن را نداشتند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به رفع تبعیض و فقر در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از عوامل مهم تهدید انقلاب، فقر و تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی در کشور است که یک عده در غنای مطلق و عده‌ای دیگر در فقط مطلق باشند و این برای مردم سخت و غیر قابل تحمل است.

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها بر رفع تبعیض و جلوگیری از شکاف طبقاتی اشاره کرده و همواره بر وجود این معضلات در جامعه هشدار داده است و خطر بازگشت اشرافیگری را به مسؤولان گوشزد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: بیعت همافران نیروی هوایی با امام امت ارکان رژیم پهلوی را فرو ریخت و این اقدام شجاعانه در دوران انقلاب حاکی از این واقعیت است که بدنه و شالوده ارتش را عناصر مومن و متدین و انقلابی و عاشق اسلام و ایران تشکیل داده بود./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات