۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۵۴۴۲۹

زنان باید با رعایت حیا و عفت زمینه ساز نهضت جهانی امام زمان باشند

عضو هیأت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: جامعه ما زمانی می تواند برای نهضت جهانی و حکومت امام زمان(عج) آماده شود که زنان جامعه ما تغییر کنند و با رعایت عفت، حیا و پاکدامنی زمینه ساز ظهور و جزو منتظران حقیقی امام زمان(عج) باشند.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا، مجیدی نسب عضو هیأت علمی جامعه الزهرا(س) در همایش نقش زنان انقلاب اسلامی در نهضت جهانی، که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد گفت: مهمترین راهی که می توانیم در الگو گیری از سیمای زن به آن توجه کنیم مراجعه به قرآن است چرا که زنان با فضیلت زیادی به عنوان الگو به ما معرفی شده است .
 
وی افزود: یکی از زنانی که قرآن به آن اشاره کرده است آسیه همسر فرعون است که در آن زمان که فرعون در مقابله با موحدان فریاد می زند من خدای همه شما هستم و حضرت موسی(ع) از سوی دیگر می فرمود همه بنده خداهستیم جزو موحدان می شود.
 
مجیدی نسب ادامه داد: زنی به نام آسیه که از همه امکانات بهره مند بوده و همسر فرعون است، در اوج زیبایی و قدرت در وجود خود احساس خلاء کرده و این خلاء را در حضرت موسی پیدا می کند و آن وجود خداوند است .
 
عضو هئیت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: این زن با پشت کردن به همه امکانات و مقاماتی که دارد به جایگاهی دست پیدا می کند که همسایه حضرت خدیجه (س)در بهشت می شود و این جایگاه جایگاه بزرگی است .
 
وی اظهار داشت: کسب چنین جایگاهی متعلق به زنان با ایمان و مخلصی است که استقامت کردند و از دشمن نترسیدند و همواره فعالانه عمل کرده اند .
 
مجیدی نسب یادآور شد: نقش ما زنان، همواره ببیشتر از مردان بوده چرا که نیمی از جامعه، ما زنان هستیم و نیمی دیگر، مردانی که یا در کنار ما و یا در دامن ما هستند و می توانیم تاثیر خوبی روی آنها داشته باشیم.
 
عضو هئیت علمی جامعه الزهرا(س) ابراز داشت:جایگاه اصلی زن خانه و خانواده است و نباید اجازه دهیم جایگاه زن در جامعه عوض شود چرا که وقتی از این اساس زندگی غافل شویم نسل مان از بین می رود.
 
وی عنوان کرد: خانواده ابتدایی ترین کانون جامعه است و اگر از دست برود همه چیز نابود خواهد شد .
 
مجیدی نسب با اشاره به سفارش امام زمان(عج) به زنان در داشتن عفت و حیا گفت: در عصر حاضر دشمن  دو گزینه عفت و حیا زنان را مورد هدف قرار داده است، چرا که تا حیا نباشد ادب نیست و اگر ادب نباشد دین وجود ندارد.
 
عضو هئیت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: باید حیا را در زبان، نگاه، رفتار خود رعایت کنیم و بدانیم که حیا، عفت و پاکدامنی دو ویژگی مهم در زمان غیبت برای انسان است، که  متاسفانه در برخی موارد زنان ما از نداشتن آن رنج می برند و دشمن با سوءاستفاده از این موقعیت برای ما فکر و برنامه ریزی می کند .
 
وی ادامه داد:زن، در سایه حیا و عفت می تواند درست و خوب زندگی کند و این حیا نعمت بزرگی است که خداوند به زن داده است.
 
مجیدی نسب با بیان اینکه بی حیایی از بی عقلی و بی دینی سرچشمه می گیرد ابراز داشت: نقطه ضعف ما حیا و عفت ماست، چنانچه حضرت مریم به جهت داشتن عفت و حیا به چنان جایگاهی دست یافت که یکی از سوره های قران به نام ایشان نازل شده است .
 
عضو هئیت علمی جامعه الزهرا (س) گفت: جامعه ما برای نهضت جهانی و حکومت امام زمان (عج) آماده نمی شود مگر اینکه زنان جامعه ما تغییر کنند و با رعایت عفت، حیا و پاکدامنی زمینه ساز ظهور و جزو منتظران حقیقی امام زمان (عج) باشند./
۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات