۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۵۴۴۵۶
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

ریاست طلبی تهدیدی جدی برای انقلاب است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ریاست طلبی را تهدیدی جدی برای انقلاب دانست و گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند: بدترین شما مردم کسی است که دلش می خواهد عده ای به دنبالش بیفتند و از وجودش استفاده کنند.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر جمعه شب در سخنرانی رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی گفت: ظلم با سخنرانی از بین نمی رود و نظام اسلامی باید راهکارهایی را بیندیشد تا ظلم را ریشه کن کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) افزود: ایشان می فرمایند: «مدیریت بد جامعه موجب فروپاشی آن می شود». نظام اسلامی مبتنی بر شایسته سالاری است و باید افراد شجاع و صالح بر جایگاه های مدیریتی تکیه بزنند.

وی مردم را از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) دو دسته دانست و خاطرنشان کرد: از منظر ایشان مردم دو دسته اند؛ برادران دینی و برداران انسانی حقوق هر دو آنان مساوی است و باید محبت و خدمت رسانی یکسانی به هر دو آنان انجام پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان داستان کشیده شدن خلخال از پای زن یهودی در دوران امیرمؤمنان(ع) تصریح کرد: ایشان در مواجهه با این واقعه فرمودند: «اگر مرد مسلمان با شنیدن این خبر از غصه بمیرد روا است و من او را ملامت نمی کنم».

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ضرورت وجود تخصص گرایی در کنار تعهدگرایی افزود: هر دو مورد برای مدیریت جامعه و ارکان خرد و کلان آن لازم است و فقدان یکی از این موارد نتیجه کارها را خراب خواهد کرد.

وی گناه و معصیت را باعث نزول عذاب الهی و فروپاشی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: فسا و فحشا، رباخواری و فسادهای مالی تهدیدهایی جدی برای نظام اسلامی هستند و برای جلوگیری از فروپاشی جامعه نباید نسبت به این گناهان بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اختلاف و تفرقه را دیگر خطر تهدید کننده انقلاب قلمداد کرد و تصریح کرد: اختلاف  و تفرقه موجب آبروریزی برای کشور خواهد شد و این برای انقلاب اسلامی تهدید است چرا که کشور های مستضعف دیگر مانند عراق و سوریه و... به ما نگاه می کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: انقلاب مرهون خون شهدا است و نباید برای منافع شخصی خود آن را به اختلاف و تفرقه دچار کرد. مردم و مسؤولان هر دو باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ریاست طلبی را تهدیدی برای انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در روایات آمده است کسی که به دنبال ریاست باشد نابود می شود. امیرمؤمنان(ع) نیز می فرمایند: «بدترین شما مردم کسی است که دوست دارد و دلش می خواهد عده ای به دنبالش بیفتند، دنباله رو او باشند و از وجودش استفاده کنند. هیچ خطری برای دین داری بدتر از ریاست طلبی نیست».

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مردم با وجود تفاوت ها در ظواهر و سلایق دوست دار نظام و رهبری هستند و امتحان خود را نیز به خوبی پس داده اند./861/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات