۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۵۴۴۸۳
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

امام راحل روح انقلابی گری را در کالبد بشر دمیدند

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه امام راحل روح انقلابی گری را در کالبد بشر دمید، گفت: حضور مردم در ۲۲ بهمن پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدایی است که در مسیر حضرت جان خود را نثار کردند.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امام راحل درباره ماهیت انقلاب فرمودند: انقلاب ما انفجار نور بود؛ این تعبیر هرچند تعبیر استعاره و شاعرانه‌ای است اما نشان از دقت بسیار حضرت امام دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عمق ظلمت مدرنیته و در تیغ ظلم حکومت جور به پیروزی رسید و این حقیقتاً انفجار نور بود به‌طوری‌که دیگر رقبا و معارضین انقلاب نیز به آن اذعان دارند. بنده این سخن را از برخی سران ادیان که جز چهره‌های جهانی و رهبر برخی ادیان مهم هستند نیز شنیدام و اعتراف دارند که امام در تاریخ چرخشی عجیب ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رشاد ادامه داد: آنان اذعان می‌کنند انقلاب درزمانی صورت گرفت که جهان به‌سرعت به‌سوی مادیت می‌تاخت و با شتاب طی قرون اخیر بعد از رنسانس به سمت الحاد و سکولاریسم شدن پیش می‌رفت که به‌یک‌باره امام آمد و تاریخ را تغییر جهت داد و حیات بشر را متحول کرد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران بابیان اینکه حرکت عظیم امام راحل در قیاس با اقدام و حرکت بعضی انبیا موفق‌تر بوده است، ابراز کرد: ما در تاریخ انبیای بزرگی داشتیم که به رغم تلاش مستمر و ممتد با ایثار و نثار وصف‌نشدنی اقداماتی انجام دادند اما متأسفانه به سبب عدم وجود شرایط زمانی و مکانی توفیق چندانی در این مسیر به دست نیاوردند اما خداوند متعال به جهت مساعد بودن شرایط مکانی و زمانی عصر حاضر به این بزرگ‌مرد تاریخ توفیق داد این مهم را رقم بزند.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) بابیان اینکه انقلاب ایران در اوج نشاط و قوت مدرنیته برای نقد و نقض مدرنیته محقق شد، گفت: انقلاب اسلامی در اوج حاکمیت ادبیات مبارزاتی مارکسیسم و چپ اتفاق افتاد و ادبیات مبارزه را تغییر و آرمان‌های انقلابی را عوض کرد. انقلاب اسلامی آرمان‌های جدید را وارد آرمان‌های جهان کرد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در نقطه‌ای از دنیا دین را تنها منحصر به گذشته می‌دانستند و می‌گفتند قابل احیا برای این زمان نیست درحالی‌که امام دین را در جهان احیا کرد. در سوی دیگر جهان گفته می‌شد دین افیون توده‌ها است و به کار مبارزه نمی‌آید درحالی‌که امام آمد و دین را ابزاری برای مبارزه و جهاد قرارداد و عقاید باطل لیبرالیسم و کمونیسم را نقض کرد.

وی اضافه کرد: این انقلاب در روزگاری اتفاق افتاد که رسم انقلابی گری در حال زوال بود و لیبرالیسم در جهان موفق شده بود که انقلابی گری را در جهان قبیح معرفی کند و تحت عنوان اصلاح‌گرایی راه دیگری را در پیش روی انقلابیون قرار داده بود و آن‌ها را با شعار اصلاح‌گرایی از انقلابی گری بازداشته بود بر همین اساس همه قدرت‌ها سعی داشتند انقلاب‌ها را سرکوب کنند و کردند تا اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با تأکید بر اینکه امام راحل روح انقلابی گری را در کالبد بشر دمید، گفت: انقلاب برخلاف تدابیر طولانی و پیچیده‌ای که قدرت‌های جهان از کانون قدرت‌ها و ثروت‌های جهان به کار بسته بودند تا از انقلابی گری رها شوند و تصور می‌شد که روزگار انقلابی گری و سخن از انقلاب گفتن دیگر منسوخ‌شده اما امام انقلابی را بنا نهاد که برخلاف سایر انقلاب‌ها بادوام و ماندگار ماند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با القای اینکه انقلاب اسلامی در حال نابودی است درصدد تضعیف روحیه مردم برآمدند اما در این عرصه هم موفق نشدند و ما امروز در آستانه برگزاری جشن اربعین انقلاب هستیم و امروز انقلاب بالنده در حال پیشروی بوده و مرزها را درنوردیده و منطقه خاورمیانه را با آرمان‌های انقلاب درگیر کرده است و این نشان از رشد انقلاب دارد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) بابیان اینکه امروز انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده است، گفت: در حال حاضر عمده‌ترین مشکل غرب آن است که چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مدام در مقابل این جبهه متحمل شکست سنگین می‌شود و در مقابل هر جا که انقلاب اراده می‌کند موفق می‌شود ازاین‌رو آنان به تصور اینکه انقلاب یک کودتا و شورش خیابانی بوده به تصور اینکه می‌توانند با شورش و کودتای خیابانی آن را نابود کنند دست به توطئه و فتنه می‌زنند این در حالی است که از اصل انقلاب غافل هستند زیرا انقلاب عظیم‌تر و قدرتمندتر از آن است که با یک نسیم متعفن غربی به خود بلرزد.

وی بابیان اینکه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن حضوری پرشور خواهند داشت، گفت:  فردا نیز همانند چهل سال گذشته مردم در راهپیمایی حضور خواهند یافت و این تکلیف شرعی و ملی است که به خیابان‌ها بیایند و با دفاع از حق، موضع خود را به دشمنان اعلام کنند چراکه حیات و زیست ما به انقلاب پیوند خورده است بنابراین ما باید از حقوق و هستی خود دفاع کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حضور مردم در 22 بهمن پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدایی است که در مسیر حضرت جان خود را نثار کردند و امسال بنده عقیده دارم مردم به‌واسطه اغتشاشاتی که دشمن در ماه‌های اخیر در کشور به راه انداخت پرشورتر و بانشاط‌تر درصحنه حاضر می‌شوند تا پاسخی محکم به یاوه‌گویان غربی دهند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات