۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۵۵۴۶۵۷
حجت الاسلام نبویان:

مشکلات کشور ناشی از اجرای تفکرات ضداسلامی است

نماینده سابق مجلس با بیان این که مشکلات کشور از تفکرات ضداسلامی نشأت می‌گیرد، گفت: اجرای سیاست‌های ضد‌اسلامی چیزی جز خواری برای ملت ایران نداشته است.
سخنرانی حجت الاسلام نبویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده سابق مجلس شامگاه شنبه در سلسله نشست‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد امام سجاد(ع) پردیسان برگزار شد، با بیان علت سر دادن شعار مرگ‌ بر آمریکا، اظهار داشت: چهل سال گذشته مردم ایران شاه را از کشور بیرون کردند اما آمریکا به او پناه داد، بنابراین طبیعی است مردم ایران چنین شعاری علیه آمریکا بگویند، باید از آمریکا پرسید که چرا با وجود مشکلات اقتصادی ایران در اوایل انقلاب به شخصی که میلیون‌ها دلار پول مردم را از کشور خارج کرده بود، پناه داد.

حجت الاسلام نبویان با بیان این که ایالات متحده توطئه‌های بسیاری علیه ایران کرده است، تصریح کرد: مردم با قاطعیت انتخاب کردند تا شاه در کشور نباشد و این مسأله ارتباطی با آمریکا نداشت، آمریکا علاوه بر هشت سال جنگی که به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد، کودتا و توطئه‌های بسیاری علیه ایران برنامه‌ریزی کرد که کودتای 78 و 88 از جمله آن موارد بود؛ اغتشاشات و بی‌نظمی‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور نیز با حمایت‌های آشکار آمریکا انجام شد.

وی با بیان این که مشکل اصلی آمریکا با ایران به خاطر انرژی هسته‌ای نیست، گفت: کشور‌های متعددی همچون پاکستان در جهان وجود دارند که به انرژی هسته‌ای و حتی بمب هسته‌ای دست یافته‌اند اما آمریکا با این کشور‌ها هیچ دشمنی ندارد، انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست. صحیح‌ترین پاسخی که می‌توان به علت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران داد، این است که آنها با اساس اسلام مشکل دارند، آمریکا هیچ‌گاه از توطئه و دشمنی خود با مردم ایران دست‌ نخواهد کشید جز آن زمانی که مردم ایران از دین خود دست بکشند.

نماینده سابق مجلس ابراز داشت:‌ دشمن با بهره‌گیری از تمام امکانات خود از قبیل شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی به جنگ با ارزش‌های دینی آمده است، بنابراین چگونه می‌توان با چنین دشمنی کنار آمد.

وی با ابراز گلایه از این که در هیچ یک از دانشگاه‌های کشور تئور‌های اسلامی وجود ندارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ علوم انسانی دانشگاه‌های ما غیراسلامی و یا ضداسلامی است، به همین علت نیز خروجی‌های این دانشگاه‌ها افراد سکولاری می‌شوند که هیچ‌ باوری به ارزش‌های دینی ندارند.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به مسأله رباخواری در خدمات بانکی ایران، عنوان کرد: قرآن کریم تنها یک عمل را به منزله اعلام جنگ با خدا معرفی می‌کند و آن عمل، معاملات ربوی است، امروزه بانکداری در کشور ربوی بوده و براساس تئوری‌های اسلامی مدیریت نمی‌شود. نظام اسلامی باید بر اساس اندیشه‌های الهی مدیریت شود در حالی که بانکداری در ایران بر اساس اندیشه‌های غرب فعالیت می‌کند.

نماینده سابق مجلس با بیان این که مسؤولان سکولار باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند، گفت: متأسفانه پس از انقلاب، برخی افراد غیرانقلابی منصب‌های مختلفی در کشور به دست گرفتند و با اندیشه‌های سکولار مدیریت کردند، در دولت و جامعه اسلامی ثروت باید در اختیار ولی‌فقیه باشد درحالی که امروز تمام ثروت حاصل از فروش نفت و درآمد‌های مالیاتی در اختیار دولت و رییس جمهور قرار دارد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که قرآن کریم به صراحت لبخند زدن به دشمن را ممنوع کرده است، ابراز داشت: اگر می‌پذیریم که آمریکا دشمن ایران است، بنابراین سیاست لبخند زدن به دشمن، ضد اسلامی است.

وی تصریح کرد: در مسأله بودجه به مردم القا کردند بودجه مردم در دست حوزویان است در حالی که برخی از مراکزی که به نام حوزه بیان شده است، هیچ ارتباطی با حوزه نداشته و یک نهاد کشوری به شمار می‌آید، تمام مشکلات کشور از تفکرات ضداسلامی نشأت می‌گیرد. همین تفکر ضداسلامی و سکولار در وزارت خارجه موجب شد توفقنامه برجام امضا شود، رهبر معظم انقلاب برجام را خسارت محض معرفی می‌کنند،‌ چرا که این قرارداد محصول تفکر غیراسلامی بود.

حجت الاسلام نبویان عنوان کرد: قرار بود برجام یک توافق برد برد باشد در حالی که محصول یک سیاست خارجی ضد اسلامی، برجامی بود که فعالیت‌های تمام سانتریفیوژ‌های بالاتر از نسل یک را متوقف کرد، بسیاری از مولد‌های برق با آب کار می‌کنند و زمانی که با کمبود آب مواجه شویم برق هم ضعیف خواهد شد، از این رو بشر به سمت انرژی‌ هسته‌ای رفت تا از بروز چنین فاجعه‌ای جلوگیری کند، اما با امضای برجام، ما در این زمینه نیز محروم شدیم.

نماینده سابق  مجلس گفت: اجرای سیاست‌های ضد‌اسلامی چیزی جز خواری برای ملت ایران نداشته است، چرا که  به دستور آمریکا، دو سال است که مختصصین ایرانی حق غنی‌سازی بیش از 3.67 درصد ندارند، تفکر غیر اسلامی هرجا که بود موجب شد موفق نشویم، مردم آگاه باشند و بدانند که برخلاف گفته مسؤولان دولت، برجام نه تنها سایه جنگ را از کشور دور نکرد، بلکه بیشتر از گذشته ما را به جنگ نزدیک کرد./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات