۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۵۴۶۷۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

نظام با همراهی مردم هر توطئه ای را پشت سر می گذارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به تلاش دشمنان برای القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: ملت ایران بصیر هستند و می دانند که هدف دشمنان همواره ضربه به نظام بوده است و گفته هایشان از سر دلسوزی نیست، بنابراین با همراهی مردم، نظام از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.
امام جمعه ارومیه

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: ایستادگی نظام جمهوری اسلامی باوجود تمام کارشکنی ها و توطئه ها، باعث عصبانیت و هراس دشمن شده است بنابراین با تمام توان تلاش می کنند تا کارآمدی نظام را انکار کنند.

وی تصریح کرد: امروزه ایران اسلامی به جزیره امن تبدیل شده است و نه تنها امنیت خود را تامین کرده، امنیت را به کشورهایی که به وسیله استکبار ناامن شده بودند، برگردانده است اما دشمن با انکار این موفقیت ها، سعی در القای ناکارآمدی نظام دارد.

امام جمعه ارومیه گفت: دشمنان امروزه سعی دارند با بزرگنمایی مشکلاتی که در هر کشور دیگری نیز مشابه این مسائل وجود دارد، مردم را از نظام دلسرد کرده و ناکارآمدی حکومت دینی را القا کنند این درحالی است که انقلاب اسلامی به اهداف خود در 39 سال گذشته رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران از شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی مشخص است»، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، نظام از استقلال 100 درصد برخوردار است؛ قبل از انقلاب وزرا و مقامات ارشد کشور با دیکته و برحسب منافع بیگانگان روی کار می آمدند اما امروزه نه تنها رئیس جمهور با رای مردم انتخاب می شود، حتی نظر مردم در انتخاب رهبری نیز دخیل است.

وی آزادی حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت: در دولت ترکیه اعتراضاتی شد و قصد کودتا داشتند در عرض یک شب 100 ها نفر را دستگیر و زندانی کردند اما در کشور ما دو نفر را حصر خانگی کرده اند، دشمن دست بردار نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران احکام دین جاری است و فقها در شورای نگهبان مصوبات مجلس را با شرع مقدس اسلام تطبیق می دهند، بنابراین نظام به اهداف کلی رسیده است و مردم باید اینها را متوجه شده و تلاش کنند از نظام و مدیران نظام حمایت کنند تا ضعف ها و مشکلات موجود نیز حل شود.

وی بر تبییین دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: پیشرفت ها و موفقیت های چشمگیری که در طول 39 سال گذشته در حوزه های مختلف بدست آمده است باید تبیین و تشریح شود و در این زمینه رسانه ها و به ویژه رسانه ملی و فضای مجازی نقش مهمی دارند..

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به دستاوردهای عظیمی رسیده است و حتی در برخی موارد به اندازه ای پیشرفت داشته ایم که جزو محدود کشورهای دارنده تکنولوژی و فناوری خاص هستیم، اگر مردم از این موفقیت ها آگاه شوند نسبت به نظام دلگرم شده و این توطئه ها نیز خنثی می شود.

وی تأکید کرد: ملت ایران بصیر هستند و می دانند که هدف دشمنان همواره ضربه به نظام بوده است و گفته هایشان از سر دلسوزی نیست، بنابراین با همراهی مردم، نظام از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی کشور سرمنشا های مختلفی دارد که تحریم ها از جمله آنهاست البته مدیریت داخلی کشور و همراهی مردم نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

وی همراهی ملت و دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری را باعث حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: چنانچه دولت در اجرای عملیاتی اقتصاد مقاومتی اهتمام داشته و در راستای جلوگیری از قاچاق و رونق بخشیدن به چرخ تولید و اشتغال تلاش کند و مردم نیز با حمایت از تولیدات داخلی از خرید اجناس خارجی امتناع کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات