۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۵۴۶۸۸
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی منافع نامشروع استکبار را به مخاطره انداخته است

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی گفت: درست است که هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله وجود دارد، اما نباید غیرمنصفانه عمل شود، دستاوردهایی در سایه انقلاب به وجود آمده که سابقه نداشته است.
آیت الله هادی ملکوتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در اجتماع بزرگ راهپیمایان یوم الله 22 بهمن مردم تبریز در میدان نماز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از لحاظ رهبری، اهداف و مردم هیچ شباهتی با دیگر انقلاب‌های جهان در قرن بیستم نداشت.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه مردمی علیه رژیم حاکم بوده است، گفت: این نهضت مردمی، انقلاب تمام طبقات و اصناف علیه ظلو، ستم، استکبار و استعمار با شعاری واحد بوده است، رهبری این انقلاب مجتهدی، فقیه، فیلسوف، حکیم، عارف و شجاع بود که به تنهایی در مقابل استکبار شرق و غرب ایستاد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که اهداف این انقلاب برای عموم مردم به ویژه مسؤولان نظام قابل تأمل است، افزود: اختلافات عمیق طبقاتی، ستم و ظلم رژیم حاکم، تنگاناهای معیشتی، تخریب ارزش‌های اخلاقی و دینی، ساختارشکنی رژیم ستمشاهی و توجه به حاکمیت دین و شریعت از جمله عوامل به وجود آمدن نهضت مردمی ملت ایران بوده است.

وی با بیان این‌که مردم به دنبال حاکمیت قسط و عدالت، رفع تبعیض‌ها و حضور نخبگان علمی و دینی در رأس امور بوده‌اند، افزود: هنوز با ایده‌آل‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی فاصله داریم، البته سیاه‌نمایی برخی معاندان نظام را نیز نباید فراموش کرد، آنچه که امروز شاهد وضعیت کشور هستیم غیر قابل مقایسه با وضعیت اسف‌بار رژیم طاغوت است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تشریح برکات انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب منافع نامشروع استکبار جهانی در کشور و منطقه را به مخاطره انداخته است، مواضع سیاسی کشورهای مختلف علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی افتخاری برای نظام اسلامی ایران، احساس ناامنی برای اسرائیل و از بین رفتن جاب پای استعمار در منطقه افتخاری برای ما است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور قائم آل‌محمد(عج) خواهد بود، گفت: در طول چهل سال گذشته گام‌های مؤثر و استوار به وجود آمده که غیر قابل انکار است، درست است که هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله وجود دارد، اما نباید غیرمنصفانه عمل شود، دستاوردهایی در سایه انقلاب به وجود آمده که سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن تا بن دندان مسلح و با دستانی خالی ایستادگی کردیم، سال‌ها زیر فشار تحریم‌های مختلف بوده و هستیم، شاهد تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان بوده‌ایم، اما دشمنان بدانند با وحدت و بصیرت ولایی به راه پرافتخار خود ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی تصریح کرد: اگر رسانه های استکباری به ملت ایران توهین می کنند و اگر تحلیلگران مزدور منطقه علیه انقلاب سخن‌پراکنی می کنند؛ نگران نباشید، ملت‌های آزادی‌خواه و آزاداندیش جهان خود حقیقت را به خوبی درک می کنند و می‌دانند که انقلاب اسلامی ایران امیدی برای مستضعفان عالم است.

وی ادامه داد: در شرایطی که منافع استکبار جهانی و استعمار پیر در ایران اسلامی قطع شده است، طبیعی خواهد بود که رسانه‌های وابسته به غرب شبانه‌روز علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی ایران تبلیغ منفی داشته باشند، با این‌حال مسؤولان باید بدانند که منشاء تمامی مشکلات موجود در کشور دشمنان نیستند، بلکه سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری در داخل نیز وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در این کشور هیچ مسؤولی نباید رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب نمی‌شود، حتی رهبری نظام نیز با آرای خبرگان رهبری که آنان نیز از سوی مردم برگزیده شده‌اند، انتخاب می‌شود، این امتیاز تنها منحصر به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی وحدت و انسجام مردم به رهبری ولایت فقیه را به معنای سعادت دنیا و آخرت دانست و گفت: مسؤولان رده بالای نظام اهل سوء استفاده، خائن و لبیک‌گوی آمریکا و مزدورانش نیستند، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکدلی برای مقابله دشمنان دیرین نظام هستیم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات