۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۵۴۷۰۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

نام نیکو از حقوق فرزندان بر والدین است

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این که والدین حقوق فرزندان را به خوبی رعایت کنند، گفت: اسم فرزندانتان را به صورت شایسته انتخاب کنید.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه شنبه با حضور در جمع زوجین دانشجوی شرکت کننده در هفتمین کاروان ازدواج دانشجویی سال 96 موسوم به طرح ملی «همسفر تا بهشت» که در محل رواق مطهر حضرت زهرا(س) بارگاه منور رضوی برگزار شد، به بیان توصیه های مهمی به آن ها پرداخت.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: کسانی که برای خطبه عقدشان نزد امام راحل می رفتند، امام به ایشان توصیه می فرمودند که «بروید و با هم بسازید.» این توصیه بدین معناست که زوجین نباید در زندگی با یکدیگر ناسازگاری داشته باشند و یکدیگر را تحت فشار قرار دهند. شعار زوج های جوان در زندگی باید این باشد که اگر خواسته آن ها محقق شد، چه بهتر؛ اما اگر محقق نشد، ایرادی ندارد.

وی افزود: شما دیر ازدواج کرده اید چرا که پسران از سن 17 سالگی و دختران از سن 13 سالگی آماده ازدواج هستند. من خودم دخترانم را در سن نوجوانی عروس کرده ام. حالا که دیر ازدواج کرده اید، زندگی را آسان بگیرید و زود فرزنددار شوید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: اگر زود فرزنددار شوید، بیشتر حوصله تعامل با کودک را خواهید داشت. هیچ دلیل علمی و تجربی وجود ندارد که نشان دهد فرزند کمتر باعث می شود فرزندان ما تربیت بهتری داشته باشند. کسانی هم که نگران رزق و روزی فرزندانشان هستند، اعتماد به رازق بودن خداوند ندارند و گمان می کنند اگر یک فرزند آن ها تبدیل به 4 فرزند شود، روزی اش نمی رسد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور به زوجین جوان سفارش کرد حقوقی که فرزندان آینده آن ها بر گردنشان دارند را به خوبی رعایت کنند و افزود: اسم فرزندانتان را به صورت شایسته انتخاب کنید و به خاطر مسائلی مانند تکراری بودن، اسامی زیبایی مانند «فاطمه» و «زهرا» را رها نکنید و سراغ سایر اسامی بروید. رعایت مسائلی از این دست در قبال فرزندان، از مهم ترین مسائل درباره زندگی مشترک است.

وی به زوجین جوان سفارش کرد دوست و دشمن خود را بشناسند و گفت: دشمنانی که برای شهوت شما برنامه دارند، به آن راحتی فرمول های علمی را در اختیارتان نمی گذارند. این ها همان کسانی هستند که در طی 8 سال جنگ تحمیلی، از دشمن ما حمایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یکی از مهم ترین جلوه های وفاداری به همسر را زینت مردان و زنان برای همسرانشان قلمداد و خاطرنشان کرد: آقایان و خانم ها باید زیبایی خود را مخصوص همسرشان قرار دهند. کسی که از زیبایی دیگران چشم بپوشد، زیبایی همسرش جلوه بیشتری در خاطرش خواهد داشت اما اگر کسی چشم چرانی کند و یا برای کسی غیر از همسر خود آرایش کند، شیرینی زندگی را از خود خواهد گرفت.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی در پایان تأکید کرد: دوای شهوت همسر است و دوای غفلت، نماز. خداوند شما را از حرام بی نیاز کرده و در جریان ازدواج به شما نعمت حلال عطا فرموده است. برای نعمات باید از خدا شکرگزاری کنیم تا از غفلت هم در امان باشیم./820/پ203/ب1

ارسال نظرات