۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۷۳۷
ایستاده پای انقلاب؛

فقر، فساد و تبعیض عوامل انحطاط جامعه است

حاجی دلیگانی ایران را کشوری غنی از لحاظ ثروت های خدادادی دانست و گفت: تنها روحیه جهادی و انقلابی می تواند با مدیریت منابع کشور، فقر، فساد و تبعیض را برطرف کند.
حسینعلی حاجی دلیگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در مراسم جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن شاهین شهر، گفت: جمهوری اسلامی خدمات بی نظیری در طول تاریخ ایران به مردم ارائه کرده است و بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت های خیره کننده ای در همه زمینه ها داشته ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیشرفت های علمی و فناوری و صنایع نظامی، ادامه داد: بعد از انقلاب خدمات ارزنده ای به محرومترین و دورافتاده ترین نقاط کشور ارائه شده است.

وی با اشاره به جدایی بحرین از ایران در زمان حکومت پهلوی و قراردادهای ننگین دیگر در قبل از انقلاب، افزود: پهلوی باید در محکمه تاریخ و در محضر مردم ایران برای همه خیانت هایی که در حق ملت کرده است، پاسخگو باشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی و حفظ استقلال کشور بعد از انقلاب اسلامی بسیار ستودنی است، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی حتی وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاده و همواره تمامیت ارضی کشور مورد توجه مسؤولان کشور بوده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار، اشتغال، مسکن، بیمه، بهداشت و درمان و نظام اداری سالم را از حقوق اساسی هر ایرانی دانست و  ‏اظهار داشت: در قانون اساسی آمده که دولت وظیفه اشتغال برای همه ایرانی ها را بر عهده دارد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه فقر، فساد و تبعیض، سه عامل انحطاط برای هر جامعه هستند، تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی همه مردم حق امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسؤولان را دارند، لازم است تا روحیه جهادی و تفکر انقلابی در میان مسؤولان برای مدیریت صحیح منابع کشور وجود داشته باشد و تنها در همین صورت است که فقر و فساد و تبعیض از کشور رخت بر خواهند بست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اصل 49 قانون اساسی درباره بررسی اموال مسؤولان، بیان داشت: باید این اصل مترقی قانون اساسی احیا شود و محل کسب درآمدهای کلان برخی مسؤولان از آن ها سؤال شود و ثروت های مدیران مورد بررسی و تفحص قرار گیرد.

وی افزود: راه رسیدن به امنیت پایدار، عزت و اقتدار و معیشت مطلوب در مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است همه ‏مسؤولان باید با هرگونه فساد مقابله کنند تا دشمنان انقلاب برای همیشه از ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ناامید شوند.

حاجی دلیگانی ابراز داشت: خداوند هفت صدم از ثروت جهان و منابع طبیعی را در اختیار ملت ایران قرار داده است و این در حالی است که تنها یک صدم جمعیت جهان به ایران اختصاص دارد و این به معنای آنست که ایران کشوری ثروتمند است./869/پ203/ب1

ارسال نظرات