۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۵۴۹۰۰
آیت الله دری نجف آبادی:

ترویج فرهنگ قرآنی نسل جوان را در برابر آسیب ها مصون می کند

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی نسل جوان را در برابر آسیب ها مصون می کند، گفت: امروز باید با برگزاری برنامه های قرآنی، جوانان را در برابر معضلات اجتماعی حفظ کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ظهر امروز در دیدار رییس سازمان دارالقرآن کشور با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی نسل جوان را در برابر آسیب ها مصون می کند، گفت: امروز باید با برگزاری برنامه های قرآنی، جوانان را در برابر معضلات اجتماعی حفظ کنیم.

ضرورت گسترش فرهنگ در جامعه اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی گسترش فرهنگ و فعالیت های قرآنی در جامعه اسلامی را ضرورتی مهم دانست و اضافه کرد: امروز باید از راهکارهای گوناگون در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان گام برداشت.

قرآن کریم کتاب زندگی و کتاب دین است

امام جمعه اراک با بیان اینکه قرآن کریم کتاب زندگی و کتاب دین است، خاطر نشان کرد: نمایندگی ولایت فقیه در استان مرکزی آمادگی کامل خود را در جهت اجرا و گسترش فعالیت های قرآنی در سراسر استان مرکزی و سایر نقاط کشور اعلام می کند.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: حوزه های علمیه استان مرکزی نیز آمادگی همکاری با سازمان دارالقرآن کریم کشور در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را دارند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه همکاری در تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی کاری نیک و بزرگ محسوب می شود، بیان داشت: مردم ایران اسلامی باید با همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجامع قرآنی در این زمینه نقش آفرینی کنند.

نقش اوقاف و امور خیریه به عنوان بازویی موثر در فعالیت های قرآنی

امام جمعه اراک سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان بازویی موثر در فعالیت های قرآنی دانست و ابراز داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید برنامه های قرآنی را در صدر موقوفات قرار دهند و باید بخشی از اوقاف به فعالیت های قرآنی اختصاص داده شود تا مردم نیز به این حوزه رغبت نشان دهند.

به گزارش رسا، در استان مرکزی 300 موسسه و خانه قرآنی در نقاط مختلف مشغول به فعالیت هستند که شامل 180 خانه قرآن روستایی، 20 خانه قرآن شهری و 100 موسسه قرآنی است./842/پ203/ب1

ارسال نظرات