۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۵۴۹۰۷
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

فعالیت‌های تبلیغی روحانیان قرآن‌محور باشد

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر قرآن محور بودن فعالیت‌های تبلیغی، گفت: روحانیان مبلغ و فعالان عرصه قرآن از روش‌های تربیتی قرآنی برای قرآن آموزان بهره‌مند شوند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست با شماری از روحانیان مبلغ با تأکید بر قرآن محور بودن فعالیت‌های تبلیغی، اظهار کرد: کلام الهی بهترین نسخه برای زدودن زنگارهای قلوب است.

وی افزود: روحانیان مبلغ و فعالان عرصه قرآن از روش‌های تربیتی قرآنی برای قرآن آموزان بهره‌مند شوند و به کار بگیرند؛ چراکه مهم‌ترین روش تربیتی در قرآن، تربیت مقایسه‌ای است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند: اگر انسان بخواهد شخصیت پیدا کند، مؤثر و عزیز باشد، باید دین‌دار باشد، ادامه داد: همچنین مرحوم آیت‌الله مشکینی هم در جمله زیبایی می‌فرماید: اگر در زندگی هر فردی قرآن به دقت خوانده شود، هیچ گناهی در آن زندگی اتفاق نمی‌افتد.

وی در ادامه با تأکید بر ارتباط ویژه روحانیان مبلغ با خانواده‌های شهدا، گفت: اگر کسی آنچه برای خودش دوست داشت را در راه خدا داد هنر کرده است که شهدا دقیقاً این کار را کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّی تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ وَما تُنْفِقُوا منشی ءٍ فَإِنَّ اللّه بِهِ عَلِیمٌ» و تأکید می‌کند هرگز به نیکی دست نمی‌یابید، مگر آنکه از آنچه دوست دارید، در راه خدا انفاق کنید و بدانید هر چه را انفاق کنید، قطعاً خداوند به آن آگاه است؛ یعنی اگر می‌خواهید به قله ایثار برسید از آنچه دوست دارید در راه خدا انفاق کنید و شهدا این کار را کردند.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا موجب آرامش قلبی است، افزود: دیدار با پدر و مادر شهید موجب افتخار بوده و این صبر و تحمل آنان موجب تقویت روحیه ما می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: خانواده شهدا موجب برکات الهی‌اند و بر ما تکلیف است تا با حضور خود در نزد ایشان زمینه‌های تقویت روحیه را بیشتر در خود جستجو کنیم؛ زیرا با نگاه به آنان می‌فهمیم که تا چه اندازه با توکل بر خداوند موجب قرب الهی شده‌اند.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: حفظ حرمت‌ها بر ما واجب است زیرا آسایش ما در سایه حفظ حرمت خون شهدا و انقلاب اسلامی و امام (ره) و ولایت مداری است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات