۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۵۴۹۴۶
حجت الاسلام ارشاد خبر داد؛

فعالیت بیش از ۳۵۰ مبلغ دینی در مدارس امین آذربایجان غربی

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ مدرسه امین در استان، گفت: بیش از ۳۵۰ نفر از مبلغان برادر و خواهر در این مدارس فعالیت دارند.
حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در سال جاری 300 مدرسه امین در شهرستان های ارومیه، تکاب، شاهین دژ، نقده، سلماس، خوی، چایپاره، ماکو، بازرگان و میاندوآب راه اندازی شد.

وی افزود: شهرستان میاندوآب با یکصد مدرسه و تکاب و ماکو هر کدام با 14 مدرسه به ترتیب بیشترین و کمترین مدارس امین را در سطح استان به خود اختصاص داده اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 353 نفر از مبلغان برادر و خواهر در مدارس امین استان فعالیت دارند.

حجت الاسلام ارشاد هدف از تشکیل مدارس امین را تقویت روحیه معنوی و انقلابی دانش آموزان، پاسخ به شبهات دینی و ایجاد حلقه های ارتباطی بین دانش آموزان و اولیا اعلام کرد و افزود: آموزش قرآن و اخلاق اسلامی رویکرد محوری در تربیت دانش آموزان در مدارس امین است.

وی به تفاوت مدارس امین با سایر مدارس اشاره کرد و گفت: در مدارس امین در طول سال یکی از مبلغان یا مبلغات حوزه علمیه به صورت تمام وقت یا پاره وقت حضور داشته و به امر تربیت و تزکیه دانش آموزان می پردازند.

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که حداقل مدرک مورد نیاز مبلغان برای ورود به مدارس امین اتمام سطح دو حوزه است، اظهار داشت: مبلغان برای حضور در مدارس امین قبل و بعد از مصاحبه در دوره های دانش افزایی و تربیت کودک شرکت می کنند.

وی از تلاش برای افزایش مدارس امین به 500 باب در سال آینده خبر داد و گفت: در این صورت 200 هزار دانش آموز در سطح استان تحت پوشش آموزش های دینی و اسلامی قرار می گیرند./936/پ203/ب1

ارسال نظرات