۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۵۴۹۸۸

ایستاده اند به گرانی، پای انقلاب

شعارها و موضع گیری های مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۶ بعد از ۳۹ سال گویای این نکته مهم بود که ملت، انقلاب را به بهای سنگین خون فرزندان وطن به دست آورده اند و آن را به بهای ناچیزی همچون گرانی و مشکلات اقتصادی نخواهند داد.
عکس های منتخب خبرگزاری رسا از راهپیمائی ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، راهپیمایی 22 بهمن در شهر ارومیه همچون دیگر نقاط کشور باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شد، مردم ولایی و غیور شهر ارومیه بار دیگر در لبیک به آرمانهای امام راحل و در تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، 22 بهمن تماشایی را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

دشمنان انقلاب که از ماه ها قبل با استفاده از جریان رسانه ای سعی در القای ناکارآمدی نظام داشتند و درصدد بودند تا مردم را با با کوبیدن بر طبل گرانی، مشکلات اقتصادی و معیشتی و ... از حضور در راهپیمایی بازدارند، در بازخوردی معکوس 22 بهمن تماشایی را نظاره گر شدند.

گرچه در داخل کشور نیز برخی مزدوران حرف از یاس و ناامیدی مردم از نظام را زمزمه می کردند اما نمی دانستند که مردم از نظام و انقلاب دلسرد و مایوس نمی شوند و اگر نارضایتی هایی هم وجود دارد از ناتوانی مسوولان در حل مشکلات است.

امام راحل چه زیبا در پاسخ به افرادی که به دنبال تزریق یاس از نظام به مردم هستند، بیان داشته اند:«هی ننشینید و بگویید که مردم چه شده اند؛ مردم دیگر مایوس شدند، مردم کذا شدند. نخیر مردم از اسلام مایوس نمی شوند. کارهای هر کدام هم که فاسد باشد می گویند کار تو فاسد است اما ما جمهوری اسلامی را می خواهیم.»
شعارها و موضع گیری های مردم در 22 بهمن امسال بعد از 39 سال گویای این نکته مهم بود که ملت، انقلاب را به بهای سنگین خون فرزندان وطن به دست آورده اند و آن را به بهای ناچیز گرانی و مشکلات اقتصادی نخواهند داد.

آنها با بازسازی صحنه دستگیری مفسدان اقتصادی و مدیران نجومی بگیر و همچنین برپایی نمایشگاهی از مخالفت مراجع تقلید در خصوص ربا و بانکداری ربوی، 22 بهمن را تماشایی تر کردند تا بگویند که آرمان انقلاب و بزرگان دین اقامه احکام اسلام و عدالت اجتماعی است و نخواهیم گذاشت عده ای قلیل با عملکرد منفی خود آتش بی اعتمادی را نسبت به نظام و انقلاب برافروزند.

گرانی ربطی به انقلاب اسلامی ندارد

وقتی از روحانی 45 ساله ارومیه ای دلیل حضورش در راهپیمایی را با وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی پرسیدم، قاطعانه جواب داد: گرانی ربطی به راهپیمایی ندارد، انقلاب اسلامی برای همه مردم است، همه از گرانی ناراضی هستند اما باید دید که این گرانی بخاطر انقلاب اسلامی است یا بی تدبیری مدیران؟

محمدی امنیت را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برای مردم ایران دانست و افزود: استقلال و وابسته نبودن به کشور های بیگانه، پیشرفت های چشمگیر کشور در تکنولوژی موشکی، نانو و دارو از دیگر دستاوردهای انقلاب است که باید قدردان باشیم.

وی مرگ بر آمریکا است را به عنوان شعاری که هیچ گاه هم کهنه نمی شود، بهترین پیام راهپیمایی 22 بهمن عنوان و خاطرنشان کرد: اکثر شرکت کنندگان راهپیمایی جوانان زیر 30 بودند و این نشاندهنده پیوند انقلاب با نسل سوم است که امیدواریم این جوانان پشت سر رهبری و در مسیر تداوم انقلاب و برای پیشرفت اقتصادی کشور تلاش کنند؛ همه که نمی توانند پشت میز نشین باشند بنابراین جوانان باید با کارآفرینی و اشتغال در مشاغل متعدد برای پیشرفت اقتصادی کشور تلاش کنند.

تا عمر دارم برای دفاع از نظام و انقلاب در راهپیمایی ها شرکت خواهم کرد

ح- جاویدفر 64 ساله نیز در گفت و گو با خبرنگار ما،  22 بهمن را عید ایرانیان خواند و گفت: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه ملی است.

وی در پاسخ به سوالی که چرا با وجود گرانی و مشکلات اقتصادی برای راهپیمایی آمده ای؟ اظهار کرد: انقلاب را به آسانی به دست نیاورده ایم که بخواهیم به بهانه گرانی، تحریم و ... آن را از دست دهیم.

جاویدفر افزود: ابنها حرف دشمنان است که می خواهند ما در صحنه نباشیم، دعوت رسانه های خارجی برای عدم شرکت مردم در راهپیمایی احمقانه است، افراد پابه سن گذاشته و انقلاب دیده مطمینا حرفهای آنها را قبول نمی کنند.

وی، بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی را اشاعه ارزش های دینی همچون حجاب در جامعه اعلام کرد و به حالتی که دستش را روی سینه اش گذاشت، گفت: تا عمر دارم برای دفاع از نظام و انقلاب در راهپیمایی ها شرکت خواهم کرد و از جوانان هم می خواهم که بعد از ما، حافظ این انقلاب باشند بدانند که جوانان زیادی برای این انقلاب جان خود را فدا کرده اند.

استقلال و آزادی ارمغان انقلاب برای ایرانیان

ع- رضایی جوان 35 ساله ای بود که به همراه خانواده در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشت، در پاسخ به سوال ما که چرا با وجود فشارهای اقتصادی در راهپیمایی شرکت کرده اید؟ گفت: حضور در راهپیمایی قابل قیاس با گرانی و فشارهای اقتصادی نیست، اینها مشکلات کشور هستند که باید با همدلی ملت رفع شود نه اینکه منتظر بمانیم آمریکا، اسرائیل و انگلیس از بیرون برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی اضافه کرد: در واقع هدف اصلی از شرکت در راهپیمایی حمایت از استقلال کشور است و اینکه باید خودمان برای مسائل و موضوعات مختلف تصمیم گیری کنیم.

رضایی گفت: انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است، زمانی در این کشور آمریکایی ها برای ما همه کاره بودند و مردم حق اعتراض هم نداشتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها ایران کشور مقتدر و آزاد شده است بلکه ملت شعارهای مرگ بر آمریکا را با شجاعت تمام فریاد می زنند.

ایران را دوست دارم

امید غفاری نوجوان 13 ساله ای بود که پرچم ایران را با تمام توان به نشانه احتزاز در آسمان می چرخاند، از او دلیل حضورش را در راهپیمایی 22 بهمن جویا شدم، گفت: بخاطر ایرانمان آمده ام که بگویم ملت ایران یکپارچه هستند و نخواهند گذاشت دشمنان بین آنها تفرقه و اختلاف ایجاد کند.

در پایان جمله اش هم لبخندی زد و گفت: ایران را دوست دارم.

پشت سر رهبرمان هستیم

خانم میرزایی نیز که با پسر خردسالش در راهپیمایی 22 بهمن شرکت داشت، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص گرانی و انگیزه حضور در راهپیمایی گفت: بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی امنیت است، وقتی امنیت داریم گرانی اصلا معنی ندارد.

وی ادامه داد: با فرزندم آمده ام تا ببیند و بداند که باید بعد از ما این راه را ادامه دهد، هدفم از راهپیمایی نشان دادن وحدت ملت ایران در دفاع از انقلاب، آرمانهای امام راحل و شهدا است و بگوییم که پشت سر رهبرمان هستیم و اجازه هیچ گونه تعرض را به کشورمان نمی دهیم./936/پ203/ب1

گزارش از طاهره زینالی

ارسال نظرات