۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۵۵۰۷۲
متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم:

نجات از بند استکبار، بزرگترین دستاورد انقلاب بود

متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که سایه استکبار را از سر ایران برداشت و مردم خودشان در اداره امور کشور دست داشتند.
آیت الله مجد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مجد، متولی مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) و مدیر مؤسسه مفاهیم عالی اسلام و کانون فرهنگی و علمی امام صادق(ع)، در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهداف پیدا و پنهان خطی که رسانه‌های بیگانه و جریان‌های غرب گرای داخلی برای ناکارآمد معرفی کردن نظام اسلامی دنبال می کنند، گفت: ماهواره‌ها و رسانه‌های خارجی همواره مشغول ضعیف نشان دادن توان ملی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: بدانیم اگر خودباوری داشته و متکی به توان داخلی باشیم تبلیغات خارجی هیچ اثری نخواهد گذاشت. مسأله غرب زدگی بلای خانمان سوزی است که سبب می‌شود حتی برخی افراد داخلی غرب زده، کشف‌های بزرگ کشور را به عنوان تولید و دستاورد دانشمندان داخلی باور کنند.

متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: اگر عرصه را برای باور و اعتماد به تولیدات و اندیشمندان داخلی خالی کنیم، در واقع سوژه خوبی برای غرب و افراد غرب زده فراهم کرده‌ایم. ما وظیفه داریم به گونه‌ای به تولیدات داخلی متکی باشیم که اگر کسی از خارج به ایران آمد به عینه ببیند که رسانه‌های خارجی تبلیغ دروغ داشته‌اند‌.

وی درباره مهم ترین دستاوردهای نظامی اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، ابراز داشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که سایه استکبار را از سر ایران برداشت و تمام مسائل و تصمیم گیری‌‌های کشور که تا آن زمان به تصمیم بیگانگان صورت می‌گرفت، پس از پیروزی انقلاب شکل دیگری به خود گرفت و مردم خودشان در اداره امور کشور دست داشتند.

مدیر مؤسسه مفاهیم عالی اسلام در ادامه افزود: در دوران حکومت شاهنشاهی برای فروش نفت و گاز کشورمان اختیار نداشتیم‌. نجات از قید و بند استکبار بزرگترین دستاورد انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین بیان داشت: با ظهور انقلاب اسلامی، دستاوردهای زیادی از لحاظ علمی، اقتصادی، دانش هسته‌ای و سلول‌های بنیادی داشته و خودکفا شدیم.

وی افزود: متأسفانه امروز دشمنان و بیگانگان پیشرفت ما را باور کرده‌اند اما بسیاری از افراد غرب زده داخلی این توان را باور ندارند‌. تعداد دانشجویان، پژوهشگران و محققان ما در حال حاضر بیشتر از زمان طاغوت است، مقالات علمی ما در زمان طاغوت اصلاً در دنیا به حساب نمی‌آمد اما امروز مقالات دانشمندان ایرانی امتیازات بسیار خوبی در زمینه بین‌المللی کسب می‌کنند.

متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) در پایان خاطر نشان کرد: البته شاید در کنار پیشرفت‌های چشمگیری که داشتیم در بعضی موارد به نقطه کاملاً مطلوب نرسیده باشیم اما در مسیری هستیم که ان شاءالله با برنامه‌ریزی به آن موفقیت‌ها نیز دست خواهیم یافت./۹۶۹/پ203/ب1

ارسال نظرات