۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۵۵۰۹۹
حجت الاسلام ذوالنور در گفت وگو با رسا:

شهریه طلاب کفاف یک زندگی حداقلی را هم نمی‌دهد

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی جهت‌گیری‌های اخیر درباره بودجه نهادهای حوزوی را یک جفای بزرگ نسبت به طلاب و حوزه‌های علمیه دانست.
حجت الاسلام ذوالنور

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، رییس فراکسیون روحانیت و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره هجمه‌های اخیر علیه بودجه نهادهای حوزوی، اظهار داشت: متاسفانه شاهد بودیم که جفای بزرگی در حق حوزه‌های علمیه و طلاب صورت گرفت.

وی ادامه داد: شهریه طلاب حوزه‌های علمیه مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که با تورم و وضعیت اقتصادی موجود نمی‌توان از طریق آن یک زندگی حداقلی را اداره کرد. باید توجه داشت که سقف شهریه برای آن دسته از طلابی است که بالای ۲۰ سال فعالیت حوزوی داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سر و صدای ایجاد شده علیه حوزه‌های علمیه هیچ ارتباطی به بودجه این مراکز ندارد. متاسفانه برخی از افراد بین حوزه و دانشگاه فرق قائل می‌شوند، به این معنا که اگر بخش‌های آکادمیک بودجه دریافت کنند خالی از اشکال است اما اگر مراکز حوزوی برای کارهای تحقیقاتی از بودجه استفاده کنند، این موضوع ایراد دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا فراکسیون روحانیت مجلس به این موضوع ورود نکرد، بیان داشت: فراکسیون روحانیت به این دلیل که شبهه دفاع صنفی از حوزویان وجود دارد، به مساله هجمه علیه بودجه حوزه‌های علمیه ورود نکرد. هرچند اگر افرادی که از صنف روحانیت نیستند به تبیین واقعیت‌ها بپردازند، تاثیر بیشتری بر جامعه خواهند داشت.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان تصریح کرد: اعضای فراکسیون روحانیت بر اساس خط مشی مشخص حرکت می‌کند که بر اساس آن اگر از صنف روحانیت خطایی سر بزند، با صدای بلند آن را اعلام کرده و موضوع را پیگیری کند./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات