۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۵۵۱۱۹
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور:

رایگان بودن شبکه‌های اجتماعی احیا منافع غرب است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: دلیل رایگان بودن شبکه‌های اجتماعی این است که منافع زیادی از این طریق عاید غربی ها می‌شود و بر اساس آن‌ها می‌توانند اهداف خود را تأمین می‌کنند.
حجت الاسلام کهوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد کهوند، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، امروز در کارگاه آموزشی بازشناسی نقش رسانه در گسترش فرهنگ دینی که ویژه روحانیان مستقر خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: نخستین نکته در مورد شبکه‌های اجتماعی این است که علی‌رغم این‌که ایران در بسیاری از زمینه‌ها در فضای مجازی تحریم شده است، در شبکه‌های اجتماعی تحریم نشده است و این جای سؤال دارد؟

وی با اشاره به اینکه مسؤولان غربی و به‌ویژه آمریکایی‌ها دائم از تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران صحبت کرده‌اند، ادامه داد: واقعاً اگر می‌خواستند، تحریم فلج‌کننده بر ایران اعمال کنند، آیا با تحریم اینترنت، ایران ضربه نمی‌خورد؟ پس چرا تحریم نکردند؟

حجت‌الاسلام کهوند اضافه کرد: دلیل آن وجود شبکه‌های اجتماعی است که منافع زیادی از این طریق عاید آن‌ها می‌شود و بر اساس آن‌ها می‌توانند اهداف خود را تأمین می‌کنند.

این کارشناس مسائل جنگ نرم با طرح این سؤال که چرا سرویس‌هایی نظیر وایبر، واتس آپ و نرم‌افزارهای مشابه با این همه هزینه به‌صورت رایگان در اختیار ایران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شرکت مایکروسافت، واتس اپ را ۱۹ میلیون دلار یعنی ۶۰ هزار میلیارد تومان خرید و هم‌اکنون ۵۳ کارمند در آن مشغول کار هستند که سالانه ۲۰۰ هزار دلار به آن‌ها حقوق می‌دهد؛ از طرفی حدود ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که سرویس‌دهی با این حجم عظیم نیاز به بستر عظیمی از امکانات هم دارد، واقعاً چرا این همه هزینه می‌کنند، بدون اینکه تبلیغات کرده یا مطالبه وجه کنند؟

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: درواقع شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تیپ و شخصیت افراد را شناسایی کنند و از این طریق منافع مدیران اصلی این شبکه‌ها را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام کهوند با اشاره به این‌که مسلمانان از سرویس‌های رایگان زخم‌خورده هستند، اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی که به‌شدت مورد تهاجم و تحریم بودیم، آمپول‌های ضدبارداری به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گرفت./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات