۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۵۵۱۲۱
سخنران حرم رضوی:

حضرت زهرا حجت خداوند بر اهل بیت و مردم هستند

حجت الاسلام رضایی تهرانی حضرت زهرا(س) را حجت خداوند بر اهل بیت و مردم دانست و گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «ما حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت زهرا(س) نیز حجت خدا بر ما است» کسی که برای اهل بیت(ع) اسوه است برای همه مردم نیز الگو است.
رضائی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه علمیه خراسان و سخنران حرم رضوی، ظهر امروز در سخنرانی پیش از نماز ظهر بارگاه منور رضوی با بیان اینکه سرتاسر زندگی حضرت زهرا(س) به دلیل عصمت ایشان برای شیعیان قابل الگو گیری است گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «ما حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت زهرا(س) نیز حجت خدا بر ما است» کسی که برای اهل بیت(ع) اسوه است برای همه مردم نیز اسوه و الگو است.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به خطبه فدکیه افزود: حضرت زهرا(س) می دانستند که اگر ولایت رسول اکرم(ص) از سوی امیرمؤمنان(ع) استمرار پیدا نکند اسلام آرام آرام از هویت خود تهی خواهد شد. ایشان قهرمانانه به وسیله مطرح کردن ماجرای فدک از ولایت امیرمؤمنان(ع) دفاع کردند.

وی نیت حضرت زهرا(س) از مطرح کردن فدک را انگیزه مالی و شخصی ندانست و خاطرنشان کرد: ساده انگاری است که بخواهیم هدف ایشان از طرح ارثیه فدک را تامین مخارج شخصی خود و خانواده شان بدانیم. وضعیت مالی حضرت زهرا(س) قبل و بعد از فدک تغییری پیدا نکرد چرا که درآمد آن خرج فقرا و نیازمندان می شد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) فدک را دستمایه ای برای برگرداندن جریان ولایت سیاسی و معنوی به عرصه مدیریت جامعه قرار دادند تصریح کرد: امام موسی ابن جعفر(ع) در روایتی مرز فدک را تمام محدوده جغرافیایی جهان اسلام معرفی کردند و با این سخن به شیعیان و مسلمانان فهماندند که منظور از فدک محدوده و مرز سیاسی جهان اسلام است که باید تحت ولایت سیاسی و معنوی معصوم قرار بگیرد./861/پ203/ب1

ارسال نظرات