۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۵۵۱۵۴
در قم و تبریز؛

کنگره بزرگداشت آیت‌الله سبحانی برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی از برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله سبحانی در شهرهای قم و تبریز خبر داد.
نشست خبری پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در تبریز که در آستانه فرا رسیدن سالروز قیام تاریخی مردم آذربایجان در 29 بهمن سال 1356 علیه رژیم ستمشاهی ترتیب یافت، اظهار داشت: ملت ایران مدیون مجاهدت مردم تبریز و آذربایجان است.

وی با بیان این‌که علما، فضلا، نخبگان، اندیشمندان و مجاهدان خطه‌ آذربایجان همواره در طول تاریخ پیشگام پیشقدم در احقاق حقوق ملت ایران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع نقش بسیار مهمی در تاریخ کشور ایفا کرده است، حوزه های علمیه و علمای این دیار نیز پیشگام در نهضت آزادی‌خواهی و حق‌طلبی ملت ایران بودند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که تاریخ نهضت مشروطه، مقابله با متجاوزان روس، ایستادگی در برابر ظلم و ستم رژیم ستمشاهی، قیام ۲۹ بهمن ماه سال ۵۶، حضور در صحنه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همه یادآور دلاورمردی و رشادت مفاخر تبریز و آذربایجان است، گفت: مردم این خطه همواره جریان‌ساز بوده و به ولایتمداری و غیرتمندی مشهور هستند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که حوزه علمیه آذربایجان در طول تاریخ همواره مهد پرورش علمای بسیاری بوده است، افزود: مرحوم حضرت آیت الله خویی، سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی، علامه امینی، علامه جعفری، شهید قاضی طباطبایی، علامه جعفری، میرزا آقا ملکی تبریزی، حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی، شهید ثقه الاسلام و صدها عالم دیگر جزو مفاخر فقهی آذربایجان و تبریز هستند.

وی با بیان این‌که حضرت آیت الله خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز افتخاری برای جهان اسلام و دیار آذربایجان هستند، گفت: حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، که دارای بیش از 300 عنوان کتاب است، نیز یکی از مفاخر مردم تبریز به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که قرار است سال آینده کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله سبحانی در شهرهای قم و تبریز برگزار می‌شود، افزود: مقدمات و زمینه‌های لازم برای برگزاری این کنگره از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد پیگیری و از مسؤولان فرهنگی و دینی شهرهای تبریز و قم فراهم خواهد شد.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که باید قدر و منزلت مفاخر علمی، فقهی و دینی خود را بدانیم، گفت: بهتر است مفاخر، نخبگان و اندیشمندان در دوران حیات خود مورد تجلیل قرار گیرند، اگر قدر داشته‌های خود را بدانیم؛ آیندگان نیز ادامه دهنده راه آن بزرگان خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر جزئیات اجلاسیه دوم مجلس خبرگان رهبری در پایا سال جاری اظهار داشت: اجلاسیه خبرگان رهبری در شش ماهه‌ دوم سال‌جاری طی روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفند ماه برگزار می‌شود که قرار است ۲۴ اسفند نیز اعضای این مجلس مطاببق روال گذشته دیداری با رهبر معظم انقلاب داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مجلس خبرگان رهبری دو رسالت خطیر انتخاب رهبری و نظارت بر عملکرد وی را بر عهده دارد، تصریح کرد: امیدواریم اعضای مجلس خبرگان رهبری با توجه به شرایط کنونی در انجام وظیفه نخست آرزو به دل بمانند، چراکه به حق حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری شایسته نه تنها برای ملت ایران بلکه عموم مسلمین جهان هستند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات