۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۵۵۲۴۷
سردار سلیمانی:

قصاص خون عماد مغنیه ها برچیدن بنیان رژیم صهیونیستی است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: دشمن بداند قصاص خون عماد شلیک یک موشک نیست بلکه قصاص خون عماد و همه‌ کسانی که شهید شدند برچیدن رژیم صهیونیستی است.
سردار حاج قاسم سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس در همایش راز رضوان ویژه دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه که در تالار وزارت کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت روز شهدای مقاومت در لبنان اظهار داشت: این جلسه اولین جلسه‌ای است که در یک چارچوب علمی پیرامون شخصیت یک شهید برگزار می‌‌شود که ظهور و بروز آن در عالم اسلامی بسیار تاثیرگذر بود.

وی ادامه داد: نام شهید مغنیه برای دوستان عامل شجاعت و برای دشمن ایجاد رعب و وحشت می‌کرد، این شهید در یک روز نام مختار را برای خود برگزید، مغنیه شخصیتی بود که قدر او در بین جوانان جهادی اعم از سنی و شیعه و حتی غیر از آن در قالب مسیحی و در کل کسانی که خواستار حق هستند مجهول مانده است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: نه تنها این کنگره بلکه سایر کنگره‌های دیگر هم نمی‌تواند قابلت شخصیتی ایشان را نشان دهد، امروز دهمین سالگرد اسطوره جهان است، امروز کلمه اسطوره زیاد به کار برده می‌شود اما من در بین کسانی که در معرض شهادت هستند و در جبهه مقاومت برای جهاد می‌جنگند شخصیتی در قالب اسطوره‌ای همچون عماد مغنیه نمی‌بینم.

فرمانده سپاه قدس یادآور شد: شهادت ایشان شوک بزرگی را به جامعه اسلامی وارد کرد، بعد از فوت امام راحل هیچ شخصیت غیر روحانی را ندیدم که با شهادتش چنین جامعه اسلامی را اندوهگین کند.

وی افزود: اینکه چه عواملی باعث می‌شود که انسان به چنین مرحله بزرگی از خودگذشتگی، ایثار و نبوغ برسد جای سوال دارد، دو عامل در شکل‌گیری شخصیت انسان نقش دارد و انسان براساس این دو عامل شخصیت خود را ساخته و آرمان‌ها او مشخص می‌شود، این دو عامل آرزو و اراده است، این دو عامل شخصیت انسان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

سردار سلیمانی ابراز داشت: اگر آرزو و آرمان خاکی باشد انسان را در جایگاه خاکی نگه می‌دارد و اگر این دو عامل فرا دنیای باشد جایگاه انسان را فرا خاکی می‌برد، در این میان تعلق عامل تشخیص اراده انسان است، اگر ما بخواهیم انسان‌ها و نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسیم باید به تعلق آنها نگاه کنیم و ببینیم که تعلق آنها بالا یا پایین است.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: تعلق می‌تواند در موضوعات متعالی انسان را متعالی و در در موضوعات خاکی انسان در جایگاه زمینی نگه دارد، اگر دیدید در جایی شخصیتی همانند امام خمینی(ره) برخلاف مسیر جریان حرکت می‌کند و امر محالی را تبدیل به ممکن کرد به آرزوها و آرمان‌های امام برمی‌گردد و این نشان می‌دهد که امام یک آرزو و خواست زمینی نداشت و فراتر از آن رفت، اگر انسان تعلقش به شهادت بود در وقت پیروزی همان حالی را دارد که در وقت شکست دارد و اثری بر او نمی‌گذارد.

وی با اشاره به سقوط خرمشهر در جنگ و اعلام این خبر به امام راحل خاطرنشان کرد: ما سعی داشتیم این خبر زمانی به امام راحل بدهیم که به قلب ایشان شوکی وارد نشود زیرا تازه از بیمارستان قلب مرخص شده بودند اما امام راحل بعد از شنیدن این خبر خیلی طبیعی برخورد کرد و فرمودند که خرمشهر را گرفتند مهم نیست آن را بازپس می‌گیریم.

سردار سلیمانی بیان داشت: تعلق در شخصیت انسان بسیار مهم است و اگر کسی بخواهد به جایگاه متعالی برسد باید تعلق فرا دنیایی داشته باشد، مغنیه هم شخصیتی بود که در بین دیگران زندگی عادی انسانی داشت اما هیچ یک از عوامل دنیوی محور تعلق او نشد، حتی فرزند هم محور تعلق او نبود، از آنجایی که یک وظیفه سنگین تر نسبت به آن وظیفه بود او سعی می‌کرد وظیفه را در مقابل عاطفه قرار دهد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه عماد مغنیه در جنگ چریکی متخصص بود تصریح کرد:  قدرتی که مافوق دشمن و حتی فراتر از تخصص او بود داشتن تعلق او به مسائل فرا دنیایی بود، کسی که خبر فوت به او می‌دهند اگر تعلق فرادنیایی داشته باشد اندکی ناراحت می‌شود ولی اگر تعلق دنیایی داشته باشید قطعا وحشت می‌کنید، امری که عماد را برجسته‌تر از همه کرد تفاوت او در آرزو و تعلق‌اش بود زیرا فراتر از مسائل مادی و دنیوی بود.

وی تاکید کرد: همه کسانی که در کارهای ویژه دست دارند بعضا ممکن است در عمل خود یک تخصص پیدا کنند و حرفه‌ای شوند، انسان اگر در موضوعی حرفه‌ای شد می‌توان او را مثل آمریکایی‌ها دانست که در بلک واتر آموزش‌های نظامی را می‌دهند اما این مهارت کافی نیست بلکه معنویات نیز نیاز است، مهارت عماد مهارت در کنار ایمان او بود و پیوسته یک حریم بین عمل و ایمان او ایجاد می‌کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به تواضع عماد مغنیه گفت: عماد قبل از تاسیس حزب الله؛ حزب الله را تاسیس کرد، زمانی که ترورهایی رخ داد در آن زمان تنها کسی که لباس رزم را برتن کرد و حزب بعث را رد لبنان از بین برد عماد مغنیه بود و هیچگاه اعلام نکرد که من این کار را کردم، در هیچ نبردی و پیروزی که رهبری آن را داشت من نشیدم که از منیت استفاده کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: بالاترین نزدیکی به دشمن را عماد همیشه حفظ می‌کرد، او هر روز در مناطق مختلف بود و کسی او را نمی‌شناخت، یکی از مهم‌ترین کارهای عماد در جامعه محروم لبنان شکستن خوف در لبنان و سیلی زدن به مرگ بود و جامعه لبنان را از یک حالت کتک خورده از دشمن به یک جایگاهی والا رساند و لبنان را مستقل کرد، این شروع از سوی عماد رخ داد و امروز به حزب الله رسید.

وی یادآور شد: عماد مسؤول نبود بلکه قائد بود، قائد در جلو حرکت می‌کند و از جلو فرمان را صادر می‌کند ولی نوع دیگر از پشت هدایت می‌کند، در همه جنگ‌هایی که او رهبری کرد خودش محور تمام نبردها بود و نظارت لازم را بر عملیات داشت، برای آموزش و تربیت هم شیوه‌های خوبی داشت، در عالم شیعه و سنی کسی را نداریم که در جایی جهاد باشد و کسی پای درس عماد نبوده باشد و با این وجود او به عنوان یک شاگرد از تجربه دیگران بهره می‌برد.

سردار سیلمانی با بیان اینکه عماد از تجربیات عراقی‌ها و فلسطینی‌ها در جلسات مختلف با آنها بهره می‌برد، عنوان کرد: در بعد تربیتی و اعتقادی ساعت‌ها با اهل آن و علما نکات برجسته آنها را پیرامون تربیت یادداشت می‌کرد و سپس در تربیت مجاهدین استفاده می‌کرد، عماد مرد مفاجات بود و تمام درگیری او با رژیم صهیونیستی به رغم همه تدابیر خود در همه نبردها با یک نبرد ناگاهانی و شجاعانه جدید مواجه می‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: در همه جنگ‌ها که اسرائیل تلاش می‌کرد تمام امکانات برای ورود به جنوب لبنان را قطع کند و از طریق نیروهای دریایی خود این کار را کرد ولی عماد مفاجات جدیدی را در جنگ 33 روزه برای دشمن ایجاد کرد و نگذاشت اسرائیل بر لبنان غلبه کند و ناوچه اسرائیل را منهدم و به طور کلی نیروی دریایی اسرائیل را از جنگ خارج کرد.

وی بیان داشت: در همه استراتژی‌ها از فرصت‌ها می‌توان استفاده ‎‌کرد و عماد از همه‌ امیدها و ناامیدی‌ها فرصت ایجاد می‌کرد، در مواقعی که ناامیدی محض توسط دشمن ایجاد می‌شد عماد فرصت را خلق می‌کرد، زمانی که دشمن به بیروت رسید و همه قشرها اعم از شیعه و سنی را نابود کرد او در اوج فروپاشی همه را با آن انفجار عظیم افسران رژیم صهیونیستی لبنان را نجات داد، اسرائیل آمده بود که حاکم در لبنان بگذارد اما عماد با یک فرصت همه نقش دشمن را بر آب داد.

سردار سلیمانی با اشاره به کودتای لحدی در ارتش لبنان تصریح کرد: عماد در این شرایط نگرانی موجود را تبدیل به فرصت کرد و از ضعف اعتقادی نیروهای لحدی و کشتن فرماندهان اصلی نه تنها این نیرو را رو به فروپاشی نبرد بلکه اسرائیل را مجبور به خروج از جنوب لبنان کرد، او بدون ملاحضات امنیتی چنان دشمن را تعقیب کرد که دشمن عمده تجهیزات خود را جای گذاشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: از منظر عماد ما برای آنکه بتوانیم دشمن اسلام را در همه عالم اسلامی به زانو در بیاوریم شرط این است که همه قابلیت های جهادی دنیا را به کار بگیریم، این فکر در فلسطین و بیرون فلسطین باعث شد که غزه را باز پس بگیرند، امروز دو نقطه یعنی نقطه غزه در جنوب و لبنان در شمال فلسطین اساس فروپاشی رژیم صهیونیستی است، او در فروپاشی بعث در لبنان و هم در عراق کمک کرد.

وی توضیح داد: همه بدون استثناء حتی دشمن، عماد را مدح کردند، این امر را بنده فقط در زمان امام راحل دیدم و چیزی جزء مدح امام حتی از سوی دشمن دیده نمی‌شد، دشمن وقتی عماد را تعقیب می‌کرد از او با عبارت بلندی یاد می‌کردند و همه کسانی که برای دستگیری عماد آمدند، او همیشه تا نقطه مرکزی دشمن می‌آمد تا جایی که تمام تجهیزات آنها را نابود کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه عماد با کسانی که از دور با حزب الله مخالف بودند و دشمنی می‌کردند به یکباره وارد جلسه می‌شد تا آنها را قانع کند، تصریح کرد: در جایی که خیلی ها با گردان می‌رفتند و با حمایت سنگین وارد نبرد می‌شدند او تنها می‌رفت گفتگو می‌کرد و خارج می‌شد، لقبی که به او دادند این بود که همچون شمشیر فرود می‌آمد و به سرعت ناپدید می‌شد و این انسان با این خصوصیت دارای تبعیت عجیبی بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: عماد در مقابل شخصیتی همچون سید حسن نصرالله متواضع بود، البته در مواردی شاهد مخالفت‌هایی در برخی مواضع بود اما خود را ملزم به احترام می‌دانست، هیچ مجاهدی به یاد ندارد که رهبر حزب الله موضوعی را بیان کند و عماد به آن التزام نداشته باشد، در بسیاری از موارد سید نگران بود و او تا صبح با سید می‌نشست و تا زمانی که لبخند را بر لبان او نمی‌آورد منزل را ترک نمی‌کرد زیرا از منظر او سید حسن نصرالله کسی بود که به لبنان شخصیت داده بود.

وی با اشاره به زمان شهادت عماد مغنیه گفت: سید حسن نصرالله نه تنها ناجی شیعه بود و هست بلکه مسیحیت هم بقای خود را با تدبیر او می‌داند، در این میان شهادت عماد بسیار برای ایشان سخت بود، امیرالمؤمنین(ع) با تمام شجاعت خود وقتی مالک شهید شد گریست، شهادت عماد عالم اسلام را در اندوه فرو برد و دشمن را خوشحال کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اسلام دارای قدرت مولد است، اظهار کرد: درست است که عماد شخصیت غیرقابل تکرار در نوع خودش است اما اسلام در درون خودش پیوسته شخصیت‌های زیادی را تربیت و به عالم اسلامی عرضه می‌کند، دشمن بداند قصاص خون عماد شلیک یک موشک نیست  بلکه قصاص خون عماد و همه‌ کسانی که شهید شدند برچیدن رژیم صهیونیستی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان داشت: روزانه تعدادی کودک با همین نشانه عماد متولد می‌شوند و جای خالی او و امثال عماد را پر می‌کنند، وعده الهی را صادق می‌دانیم و صدق آن را در مراحل مختلف دیده‌ایم و قصاص آن را در گرفتن حق مظلوم خواهیم دید، رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند و اعمال آن نشان می‌دهد که آنها رفتنی هستند زیرا پایداری در آنها دیده نمی‌شود.

وی افزود: ما وحشت و دست و پا زدن‌های اسرائیل را می‌بینیم و اینها آثار آخرین تلاش‌های مذبوحانه است، راه شهدا و عماد مغنیه و همچنین راه جهاد استمرار پیدا خواهد کرد و جبهه مقاومت امروز یک وسعت بزرگ پیدا کرده است و روزانه بر وسعت آن افزوده خواهد شد،  امروز حیات اسلام به موفقیت و همت همه ما بستگی دارد باید کمر همت را ببندیم و این مسیر ارزشمند را که در نزدیکی پیروزی قله‌های آن هستیم بپیماییم./816/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات