۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۵۵۲۷۷
با سخنرانی آیت الله مقتدایی؛

اساتید و طلاب ممتاز استان کرمان تجلیل شدند

در همایشی با سخنرانی آیت الله مقتدایی از ۱۸۰ طلبه و ۵۰ استاد ممتاز کرمانی حوزه علمیه قم تجلیل به عمل آمد.
تجلیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل از طلاب و فضلای ممتاز استان کرمان حوزه علمیه قم از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان پیش از ظهر امروز در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در این همایش با بیان این که مجمع نمایندگان سایر استان ها نیز باید از این استان الگو بگیرند، افزود: تکریم از طلاب و فضلای ممتاز امری حائز اهمیت است، چون هم نوعی تکریم است و هم تشویقی است تا در تحصیلات آینده خود نیز جدیت بیشتری به خرج بدهند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان این که استان کرمان یکی از پناورترین استان های کشور است، اظهار داشت: تقریبا از شمالی ترین نقطه استان تا جنوبی ترین نقطه آن نزدیک به 900 کیلومتر فاصله است و عرض آن نیز چهارصد کیلومتر است؛ در استان کرمان 23 شهرستان، 49 حوزه علمیه و 116 مرکز آموزش عالی وجود دارد.

وی ادامه داد: در استان ما 3500 مسجد وجود دارد که از این تعداد تنها در 1500 مسجد نماز جماعت برگزار می شود.

حجت الاسلام سازندگی نماینده طلاب کرمان و دبیر اجرایی همایش نیز با اشاره به تقدیر از 180 طلبه و 50 استاد ممتاز، هدف این کار شکوفایی استعدادهای حوزوی طلاب دانست.

در ادامه حجت الاسلام مسلمی زاده رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان با اشاره به اهمیت و جایگاه علم و عالم در دین اسلام تأکید کرد که وظیفه امروز روحانیت نجات جامعه از فضاهای مسموم مجازی است.

در ادامه این مراسم از سوی اداره حج و زیارت استان کرمان به پنج نفر از طلاب نمونه استان کرمان پنج سفر عتبات عالیات نیز اهدا شد.

یادآور می شود، در این مراسم جمعی از اساتید، طلاب و بزرگان کرمانی حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند که از این میان می توان به حجج اسلام رحمتی سیرجانی، فهیم کرمانی و جمعی از ائمه جمعه استان کرمان اشاره کرد./1330/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات