۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۵۵۲۹۱

آغاز به کار پنجمین همایش سلامت معنوی در قم

پنجمین همایش ملی سلامت معنوی با حضور صاحبنظران و متخصصان این عرصه امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات قم آغاز به کار کرد.
سلامت معنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین همایش ملی سلامت معنوی با حضور صاحبنظران و متخصصان این عرصه امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبیلغات قم آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، در این همایش دو روزه متخصصان با برگزاری نشست های تخصصی به بررسی اهمیت ترویج سلامت معنوی در جامعه می پردازند.

ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به اهمیت بحث سلامت معنوی در جامعه، ابعاد این همایش را در سطح جهانی مهم دانست.

وی با تقدیر از فعالیت های فرهنگستان علوم پزشکی افزود: باید با بهره گیری از علم دانشمندان در عرصه پزشکی و علوم حوزوی تعریف درست و مناسبی از سلامت معنوی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم توجه به معارف شیعی در زمینه سلامت معنوی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروزه به نام اسلام و شیعه تعاریف اشتباهی به ذهن جامعه جهانی داده منتقل می شود که باید آن ها را اصلاح کرد.

در ادامه ابوالقاسمی دبیر علمی همایش سلامت معنوی  توجه به مقوله سلامت معنوی را مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: شاید قبلا کسی تصور نمی کرد که جامعه پزشکی استقبال بی نظیری از مسأله سلامت معنوی و اجرای آن داشته باشد.

دبیر علمی همایش سلامت معنوی با تبیین اهمیت موضوع سلامت معنوی اظهار داشت: در بند ١ از اصل ١١٠ قانون اساسی اشاره مستقیمی به حوزه سلامت معنوی شده است و بنا بر این اصل دانشگاه های علوم پزشكی و وزارت بهداشت موظف هستند در آیین نامه های مصوب خود این بعد را لحاظ كنند.

ابوالقاسمی با تشریح برنامه های این همایش ابراز داشت:  این همایش دو روزه شامل ٥ نشست است كه با موضوعات مبانی سلامت-روش شناسی ، آموزش وارتقای سلامت (در خانواده، ازدواج، همسرداری و فرزند آوری)، آموزش سلامت معنوی در دوران كودكی (مهد كودك و نظام آموزش و پرورش)، آموزش سلامت معنوی در نظام سلامت و آموزش عالی، و نقش مسؤولان و مشاركت اجتماعی در سلامت معنوی برگزار می شود./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات