۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۴۰۵
اسماعیلی:

مردم و مسؤولان شاکر امنیت و اقتدار نظامی کشور باشند

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه امنیت و اقتدار نظامی بزرگ‌ترین نعمت الهی به ملت است، گفت: مردم و مسؤولان باید قدر امنیت و اقتدار نظامی کشور را بدانند.
دکتر محسن اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد شهید بهشتی(ره) برگزار شد، گفت: راز و نیاز با خداوند متعال از نعمات خوب الهی به بندگان مومن است.

وی افزود: روزی که پرده از چشم انسان برداشته شود تازه انسان‌ها خواهند فهیمد که این عمل چه تاثیر در آخرت آنان داشته است.

اسماعیلی بیان داشت: امیرمومنان علی(ع) در دوبخش از نهج البلاغه تعبیر عجیبی دارند و می‌فرمایند: بترسید و بر حذر باشید نعماتی که خداوند به شما عطا کرده را از دست ندهید در تعبیر دیگر می‌فرمایند: نعمت را فراری ندهید.

عضو شورای نگهبان با تاکید بر اینکه خداوند بدون هیچ ترس و دلیلی به مخلوقات خود نعمت عطا می‌کند، ابراز کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: خداوند به واسطه فضلی که دارد به بندگانش نعمت عطا می‌کند؛ حب الهی از بزرگترین نعمات خداوند به انسان است.

وی افزود: خداوند بی دلیل نعمت می‌دهد اما بی دلیل آن نعمت را پس نمی‌گیرد خداوند می‌فرماید: من اگر نعمتی به ملتی بدهم پس نمی‌گیرم مگر خودشان نخواهند؛ پس دادن نعمت همان فراری شدن نعمت است.

اسماعیلی یکی از راه‌های فراری دادن نعمت را ناسپاسی بیان کرد و گفت: خداوند هیچ انتظاری ندارد که ما در قبال نعمات او کاری انجام دهیم ولی این انتظار را دارد که ما نسبت به نعمت‌های الهی ناسپاسی و کفران نکنیم.

عضو شورای نگهبان نعمت را وسیله‌ امتحان انسان دانست و عنوان کرد: خداوند به انسان نعمت می‌دهد تا میزان شکرگزاری او را مورد آزمایش قرار دهد طبق صریح روایات؛ زمانی که چشمه‌های اولیه نعمات الهی به روی انسان باز می‌شود انسان نباید مست نعمت شود بلکه باید شکر آن را به جای آورد تا ما بقی نعمات نیز به سوی او روان شود؛ بنابراین انسان نه تنها نباید ناشکری نعمت کند بلکه از کم شکری نیز باید بپرهیزد.

وی با بیان اینکه گاهی انسان به نعمت‌هایی که خداوند به او عطا کرده عادت می‌کند، گفت: عادت کردن به یک نعمت سبب می‌شود انسان آن را فراموش کند در نتیجه نمی‌تواند شکر آن را به جای آورد؛ عادی شدن نعمت بلای بزرگ انسان است.

اسماعیلی ادامه داد: امروز مهمترین دغدغه دشمنان آن است که بدانند توان موشکی ما به چه میزان است و اینکه بدانند ما در کدام نقطه از کشور هسته‌ای داریم، امروز دشمنان تشنه آن هستند تا بدانند ما چه توان قدرتی داریم. اقتدار و قدرت امروز ایران نعمت الهی است که به برکت خون شهدا به ملت ارزانی شده بنابراین لازم است مردم و مسؤولان قدر این نعمت را بدانند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات