۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۵۵۴۱۲
استاد حوزه علمیه:

فقر و ثروت از امتحانات الهی است

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: امتحان ثروتمندی به مراتب از امتحان فقر سنگین تر و سخت تر است چرا که ثروت باید در جای خودش خرج شود و اگر خارج از جای خودش خرج شود، گرفتاری های اخروی برای انسان به وجود می آورد.
امتحان الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام منتظرین در سخنرانی امشب که در محفل فاطمی واقع در خیابان حکیم شفائی برگزار شد، گفت: امتحانات الهی دلیلی برای تربیت کردن انسان ها است.

وی در ابتدا افزود: یکی از اموری که بشر امروز با آن مواجه شده درگیری های مادی است که نتیجه رفاه طلبی انسان ها است و این رفاه طلب بودن آرامش فکری و امنیت دلی انسان ها را با مشکل مواجه ساخته است.

حجت الاسلام منتظرین اذعان کرد: عموم انسان ها به دلیل این که از حقیقت و باطن زندگی دیگران بی اطلاع هستند، زندگی خودشان را سرتاسر پُر از مشکلات می بینند و ظاهر خوب زندگی دیگران را با باطن زندگی خودشان مقایسه می کنند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که داشتن بینش صحیح نسبت به دنیا سبب آرامش فکری می شود، اظهار کرد: خداوند همه انسان ها را امتحان و آزمایش می کند و این امتحانات با سختی ها و رنج ها همراه است، پس غصه خوردن و از کوره در رفتن در هنگام مواجهه با سختی ها نمی تواند حلّال مشکلات باشد.

وی تبیین کرد: مشکلاتی که در زندگی به وجود می آید نباید موجب کوتاهی افراد از انجام وظیفه ای که برایشان تعیین شده است، بشود؛ سماجت ها و اعتراض ها در برابر تقدیرات الهی که گاهاً از آن ها بوی کُفر استشمام می شود، موجب استبعاد عن الله می شود و درک توأم بودن دنیا با سختی ها سبب لذت بُردن از وضعیت فعلی می شود.

حجت الاسلام منتظرین تشریح کرد: امتحانات الهی دلیلی برای تربیت کردن انسان ها است، پیامبر(ص) می فرمایند، انبیا الهی از همه انسان ها بیشتر مورد ابتلا و امتحانات الهی واقع می شوند و بعد از انبیا، اوصیا ابتلا بیشتری نسبت به عموم مردم دارند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که امتحانات از سنت های دائمی و قطعی خداوند است، گفت: نزدیک شدن و قرب الهی سبب ورود امتحانات و سختی های بیشتری از سوی خداوند است، هر پله ای که انسان به سوی خداوند بالا می رود و در آن موفقیت کسب می کند، باید برای پله های بعدی بیش از پیش آماده امتحانات خداوند باشد.

وی در پایان گفت: فقر و ثروت هر دو از امتحانات الهی هستند و بزرگان دین و عرفان می گویند، امتحان ثروتمندی به مراتب از امتحان فقر سنگین تر و سخت تر است چرا که ثروت باید در جای خودش خرج شود و اگر خارج از جای خودش خرج شود، گرفتاری های اخروی برای انسان به وجود می آورد./۸۶۷/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات