۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۵۵۵۴۱۸
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

حضور میلیونی مردم در ۲۲ بهمن نماد عزت و تجدید میثاق با ولایت فقیه بود

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: نباید اجازه بدهیم کسانی از زبان شهید و شهادت و انقلاب در منصب مسؤولیت سخن بگویند و کشوری که جشن چهل سالگی خود را برگزار کرده با رفراندوم تهدید کنند.
سید جلال رضوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شب گذشته در یادواره شهدای روستای ایوگ بیان داشت: لفظ شهید از مقدس ترین وازه هایی است که به عنوان یک واژه ارزشی در دین و مکتب اسلام کاربردی راه گشا داشته و امروز نیز بر همان مبنا مسیر الهی خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به آیه 111 سوره توبه تصریح کرد: با توجه به تعالیم قرآن متوجه می شویم که خریدار خدا و کسی که با خدای تعالی معامله می کند شهید است، شهید با قداست می تواند پیرامون خود را تا ابدیت تحت تاثیر قرار دهد.

حجت الاسلام رضوی مهر بیان داشت: آنچه مسلم است امروز یادمان شهدا همچون چهل چراغ روشنی مسیر انقلاب را با سرعت ادامه می دهد و اهداف عالیه ای که معمار انقلاب آن را برای ما ترسیم کرده و رهبر معظم انقلاب از آن آرمان ها پاسداری می کند را جامه عمل می پوشاند.

وی در ادامه افزود: شاید خیلی از افراد و وابستگان به دشمن از برگزاری یادمان و کنگره های شهدا خوششان نیاید اما حقیقت این است که زنده ماندن انقلاب متکی به زنده ماندن یاد شهدا است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: یک سازمان و یا یک واحد اداری متولی برگزاری یادمان شهدا نیست بلکه دین، شهادت و این یادمان ها چنان عاشورا متولیان مردمی دارد که خرد و کلان در روستا ها و شهر ها را شامل می شود و سبب امیدواری دوستان و مایوس شدن دشمنان می شود.

وی در ادامه افزود: نباید اجازه بدهیم کسانی از زبان شهید و شهادت و انقلاب در منصب مسؤولیت سخن بگویند و کشوری که جشن چهل سالگی خود را برگزار کرده با رفراندوم تهدید کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: حضور میلیونی مردم خود رفراندومی بزرگ بود که بیعت و تجدید میثاق دوباره آن ها را با ولایت و رهبری و اهداف شهدا رقم زد.

وی در ادامه ابراز داشت: اگر می خواستیم دل خوش به مذاکره شویم شاهد شهرک های موشکی برای ایستادگی مقاومت و عمل بازدارنده در برابر توطئه های استکبار جهانی در منطقه نبودیم.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر امید به مذاکره داشتیم باید همه داشته های خود را امحا می کردیم، البته هنوز سنگینی بار سیمان کردن مرکز راکتور اراک سبب شده تا یاران انقلاب این زخم را به دوش تحمل کنند، اما اگر دشمنان بر تهدیدات خود بیفزایند دیری نخواهد پایید که بهتر از دیروز راکتور هسته ای در ایران فعال خواهد شد و این همان اهداف شهدای انقلاب و اسلام است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهدای ما اگر در سنگر اهل تهجد و کرنش و نماز شب بودند حافظان قرآنی بودند که در روز چون شیر بیشه مقاومت در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمنان برسد.

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: امروز شاهد هستیم لبنان، بحرین، انتفاضه، غزه، سوریه و عراق و افغانستان و بعضی از کشور های اسلامی، درس بزرگی از شهدا آموخته اند بدین معنا که در برابر استکبار ایستادگی و مقاومت از خود نشان دادند.

وی در ادامه افزود: باید دانشنامه شهیدان از سوی نخبگان و فرزانگان هر منطقه تعبیه شود و این دانشنامه برای اهل آن دیار و همگان سخن شهادت و ایستادگی را حکایت کند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: افتخار می کنیم که خداوند متعال این توفیق را به ما عطا کرده که به عنوان رنده نگه داشتن یاد شهدا و پاسداری از ولایت فقیه گرد هم آمده و لذت معنوی را با ذکر شهدا به دست می آوریم./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات