۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۵۵۴۲۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

سیره فاطمی مسیر روشن پیمایش تاریخی تفکر اهل بیت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: فاطمیه مسیر روشن پیمایش تاریخی تفکر اهل بیت(ع) قلمداد می شود و آموختن سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) به مردم نیازمند تلاش بی وقفه است.
لطفیان

حجت الاسلام لطفیان مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از سوگواره نگین شکسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص توصیف شخصیت حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) در توصیف حضرت زهرا(س) به یک بن بست واژگانی برخورد کردند به صورتی که ابتدا تعبیر «حسن» را برای ایشان به کار بردند و بعد اعلام کردند که فاطمه زهرا(س) از تمام خوبی های جهان بهتر است.

وی با اشاره به این که واژه ای برای توصیف زحمات دست اندرکاران سوگواره نگین شکسته وجود ندارد افزود: آن چه در این سوگواره دیده می شود یک پارچه عشق، ایثار، اخلاص و ارادت است و بیشتر مطالبی که لازم بود تا درباره زندگی حضرت زهرا(س) به نسل آینده منتقل شود در این سوگواره دیده می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که برنامه های جاری این سوگواره بر چه اساس است و به چه نحوی اجرا می شود خاطرنشان کرد: حوادث و رویدادهای تاریخی درباره زندگی حضرت زهرا(س) در این نمایشگاه به درستی به تصویر کشیده شده است و رهگیری مسیر خاندان عترت و طهارت از وظایف نظام اسلامی است و ما بر این باوریم که محور حرکت گذشتگان، مردم عصر حاضر و آیندگان حضرت فاطمه زهرا(س) است زیرا امام زمان(ع)، حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگوی خود معرفی کرده اند.

حجت‌الاسلام لطفیان در پاسخ به این پرسش که احیای سیره حضرت فاطمه(س) به چه معناست، یادآور شد: احیای فرهنگ و معارف فاطمی به معنای احیای حق، احیای رسول الله(ص) و احیای امیرالمومنین(ع)است؛ اگر فاطمه زهرا(س)به درستی به مردم جامعه شناسانده شود، تاریخ مسیر خود را به درستی خواهد پیمود و دچار تحریف نخواهد شد.

وی به برپایی ستاد مرکزی مناسبات فاطمی در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: فاطمیه مسیر روشن پیمایش تاریخی تفکر اهل بیت(ع) قلمداد می شود و آموختن سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) به مردم نیازمند تلاش بی وقفه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که با زنده نگه داشتن یاد افراد برجسته تاریخ اسلام می توان نماد سازی کرد و این نماد سازی ها خاری است در چشم دشمنان، گفت: هدف از برگزاری این سوگواره ها و نمایشگاه ها این است  که به نسل جوان بگوییم همواره در طول تاریخ افرادی که در جبهه حق بوده اند گرفتار سختی ها و مصائب زیادی شده اند و از همین طریق است که جوانان می توانند آگاهی و توانایی لازم را برای شکست باطل کسب کنند.

حجت‌الاسلام لطفیان در پاسخ به نقش اساسی انقلاب اسلامی در جهت اعتلای فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: با اشاره به این که انقلاب اسلامی در اصل تمرینی است برای اینکه انسان بیاموزد که چگونه از جایگاه ولایت دفاع کند افزود: رفتار، کردار، سیره و گفتار حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه کاملی از پذیرش و دفاع جانانه از ولایت است و به یقین این سیره می تواند آینه تمام نمای سلوک انسان معنوی باشد که مصداق بارزش تبعیت از جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب است./820/پ203/ب1

ارسال نظرات