۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۵۵۴۸۳
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

برپایی حلقه های تربیتی در مدارس علمیه

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تشکیل حلقه های تربیتی در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این طرح در مدارسی که دارای پایه اول هستند در حال اجرا است.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان و رابطان تهذیب مدارس علمیه استان در ساری با تسلیت ایام فاطمیه بر ضرورت برگزاری برنامه هایی متنوع به منظور شناخت بیشتر سیره فاطمی از سوی طلاب در مدارس علمیه استان تأکید کرد.

وی با بیان این که طلاب به عنوان مبلغان و مروجان دین و معارف اسلامی نیازمند شناخت عمیق نسبت به سیره اهل بیت(ع) هستند، افزود: شناخت مناسب سیره عملی آن بانوی برجسته جهان اسلام می تواند الگوی مناسبی برای زندگی فردی و اجتماعی طلاب حوزه باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان یک اثر جاوید و ماندگار در تاریخ اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: تنها گریه کردن برای آن بانوی بزرگ کافی نیست بلکه باید ابتدا فهم و درک خود را نسبت به سیره آن شخصیت بالا ببریم و بعد گریه کنیم.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که طرح تبیین خطبه فدکیه به طور جدی در مدارس علمیه باید برگزار شود، تصریح کرد: این طرح که از شهادت تا ولادت دخت نبی مکرم اسلام در مدارس علمیه برگزار می شود می تواند فرصت مناسبی برای شناخت دقیق طلاب با سیره آن حضرت در دوران عمر بابرکتشان باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از حضرت فاطمه(س) به عنوان مدافع حقیقی ولایت یاد کرد و با بیان این که ما باید ولایت مداری خود را در عمل ثابت کنیم، تصریح کرد: تنها شعار تبعیت از ولایت دادن کفایت نمی کند بلکه درجه ولایت مداری ما باید در عمل ثابت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید ولایت مداری را از حضرت زهرا(س) بیاموزیم، تصریح کرد: به طور حتم آن بانوی ارزشمند جهان اسلام را می تواند شهیده راه ولایت معرفی کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل حلقه های تربیتی در 19 مدرسه علمیه استان خبر داد و با بیان این که این حلقه تربیتی یکی از برنامه های طرح جامع تربیتی اخلاقی حوزه است که اجرای آن در مدارس علمیه استان آغاز شده است، افزود: این طرح در مدارسی که دارای پایه اول هستند در حال اجرا است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در حال حاضر نوزده مدرسه علمیه مازندران دارای پایه اول هستند، تصریح کرد: به طور حتم اجرای این طرح ضمن تقویت مسائل اخلاقی در میان طلاب موجب رشد بنیه علمی آنها نیز خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تشکیل شورای تهذیبی در همه مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این شورا متشکل از مدیر، معاون تهذیب، اساتید و دو نفر از طلاب است و خوشبختانه اثرات مطلوبی نیز در برنامه های اخلاقی و تربیتی حوزه داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از وظایف شورای تهذیب مدارس را نظارت بر حلقه های تربیتی طلاب است، بیان داشت: این حلقه های تربیتی به طور میانگین شش نفر هستند که از سوی سرحلقه ها مدیریت می شوند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که سرحلقه های تربیتی مباحث اخلاقی و تربیتی طرح شده از سوی اساتید در کلاس های درس که برگرفته از آیات و روایات دینی است را در این حلقه های تربیتی برای دیگر طلاب بیان می کنند، خاطرنشان کرد: سرحلقه های تربیتی از طلاب پایه های بالاتر حوزه محسوب می شوند که وظیفه هدایت و مدیریت این حلقه های تربیتی را عهده دار هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازدران با اشاره به این که سرحلقه های تربیتی از جمله طلاب مستعد، هوشمند و متخلق به اخلاق حسنه هستند که الگوی مناسبی برای طلاب تازه وارد به حوزه هستند، بیان داشت: سرحلقه های تربیتی افزون بر برنامه های فرهنگی و اخلاقی که در این حلقه ها انجام می دهند مشکلات تحصیلی و یا اخلاقی طلاب را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش می کنند.

وی در ادامه سخنان خود اجرای طرح جامع نظام تربیتی را فرصتی برای ساماندهی برنامه های فرهنگی و تربیتی در حوزه علمیه دانست و خاطرنشان کرد: با آغاز به کار به این برخی سردرگمی های احتمالی که در مسائل اخلاقی و تربیتی شاهد آن بودیم رفع شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه های تهذیبی باید به طور جدی مورد توجه مسؤولان مدارس علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: هدف اصلی در حوزه باید پرورش طلاب مهذب، متعهد، اخلاقی، مستعد و در تراز انقلاب اسلامی باشد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات