۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۵۵۵۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

نماز درمان‌گر بیماری‌های فرهنگی جامعه است

استاد حوزه علمیه قم نماز را راهکار درمان بیماری های فرهنگی جامعه امروز عنوان کرد و گفت: اگر نماز مؤمن درست شود اخلاق و فرهنگ جامعه نیز درست خواهد شد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نظری، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در قرآن کریم هدف از خلقت آدمی عبادت عنوان شده است، گفت: قرآن کریم اصلی ترین راز و هدف آفرینش آدمی را عبادت عنوان می کند و زیباترین جلوه عبادت را نماز می داند.

وی افزود: عبادت تنها در نماز خلاصه نمی شود بلکه هر کاری که از سوی مؤمن برای رضایت خداوند انجام شود عبادت است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جهاد خود نوعی عبادت بوده و صور مختلفی دارد، گفت: یک صورت جهاد، جهاد در راه خدا و شهادت است اما انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، کمک به نیازمندان، رسیدگی به امور مؤمنان و گره گشایی از زندگی آنها از دیگر جلوه های جهاد و عبادت خداوند محسوب می شود.

حجت السلام نظری نماز را زیباترین شیوه مناجات و عبادت خداوند دانست، افزود: متأسفانه وقت گذاشتن برای نماز در زندگی های امروز جایگاهی ندارد و عده ای نماز را در اول وقت و با عجله می خوانند تا به امور روزانه خود بپردازند و عده ای دیگر نماز را در آخر وقت به جا آوردند و با نماز مانند یک امر اضافه مواجه می شوند در حالی که نماز حق خداوند، ائمه معصوم(ع) و شهداء بر مؤمنان است.

وی افزود: همانطور که اقامه نماز بر مؤمن واجب است، یادگیری احکام نماز نیز بر مؤمن واجب است و مؤمن وظیفه دارد احکام نماز را آموخته و نماز را به درستی اقامه کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جایگاه نماز به حدی در زندگی انسان با اهمیت است که امام صادق(ع) به دلیل آگاهی نسبت به جایگاه نماز و ملاقات با خداوند در هنگام وضو گرفتن دچار لرزش شده و اندام بدنشان می لرزید، گفت: متأسفانه عده ای از افراد که از سواد معارفی کمتری برخوردار هستند دعا خواندن را به نماز خواندن ترجیح می دهند در حالی که بزرگانی مانند آیت الله بهجت بیشتر لحظات عمر خود را به نماز به عنوان عالی ترین جلوه بندگی اختصاص داده و همواره نماز را مهم ترین و عالی ترین جلوه بندگی در زندگی انسان قلمداد می کردند.

وی نماز را راهکار درمان بیماری های فرهنگی جامعه امروز عنوان کرد و یادآور شد: اگر نماز مؤمن درست شود اخلاق و فرهنگ جامعه نیز درست خواهد شد./837/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات