۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۵۵۵۷۱
حجت الاسلام گرجی:

دلهره و نگرانی بعد از انجام وظیفه هیچ مفهومی ندارد

استاد حوزه علمیه گفت: همه امور به خواست و اراده الهی انجام می شود و درک چنین مسأله ای سبب آرامش بخشی به انسان می شود، دلهره ها و نگرانی ها بعد از انجام وظیفه هیچ مفهومی ندارد چرا که اگر بعد از انجام وظیفه خواست و اراده ما محقق نشد حتماً حکمت الهی اقتضا وقوع آن واقعه را داشته است.
حجت الاسلام گرجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد مصری واقع در خیابان صاحب الزمان(عج) برگزار شد، گفت: صدقه دادن سبب آرامش بخشی به انسان می شود.

وی در ابتدا افزود: همه امور به خواست و اراده الهی انجام می شود و درک چنین مسأله ای سبب آرامش بخشی به انسان می شود، دلهره ها و نگرانی ها بعد از انجام وظیفه هیچ مفهومی ندارد چرا که اگر بعد از انجام وظیفه خواست و اراده ما محقق نشد حتماً حکمت الهی اقتضا وقوع آن واقعه را داشته است.

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند، حضرت زهرا(س) در لحظات پایانی عمرشان به من گفتند، بعد از من ازدواج کنید و پیشنهاد می کنم که با دختر خواهرم ازدواج کنید تا همچون خودم از فرزندانم مراقبت کند.

خطیب خوانا تبیین کرد: صدقه دادن سبب آرامش بخشی به انسان می شود، اگر با مشکلی مواجه شدیم که آرامش ما را از بین بُرد، صدقه دادن مخصوصاً به نیت یکی از ائمه(ع) دل انسان را آرام می کند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن و روایات معصومین(ع) اظهار کرد: داشتن شب مناسب و استراحت کافی داشتن در شب سبب آرامش بخشی به انسان می شود؛ اضطراب ها و تشویش های روحی که عامل بسیاری از مشکلات جامعه شده است، نتیجه عدم استفاده از فرصت شب برای استراحت است.

وی تشریح کرد: یکی از چیزهای دیگری که از منطق قرآن سرچشمه می گیرد، آرامش یافتن در کنار همسر است؛ خداوند زوجین را برای آرامش دادن به طرف مقابلشان آفریده است، فضای خانه باید فضای آرامش بخشی باشد.

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: کارمند بودن زنان سبب عدم رسیدگی کافی آن ها به شوهرانشان می شود، زنی که از صبح تا غروب مشغول کارهای سنگین اداری و یا بیمارستانی است، برای رسیدگی به خانواده و همسرش حوصله کافی را ندارد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اذعان کرد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند فاطمه(س) هرگز کاری نکرد که من ناراحت شوم و حتی کاری نکرد که بگویم ای کاش چنین کاری نمی کردی و هرگاه وارد منزل می شدم هر غم و غصه ای داشتم با دیدن فاطمه(س) از بین می رفت و من نیز برای فاطمه(س) چنین بودم.

خطیب توانا در پایان افزود: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، مادرمان زهرا(س) هر روز برای جدّمان علی(ع) طلوع می کرد؛ طلوع مخصوص خورشید است و خورشید همواره نور، گرما و انرژی تولید می کند؛ زن باید کانون خانواده اش را گرم نگه دارد و نور و انرژی به خانواده بدهد./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات