۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۵۵۵۷۲
استاد حوزه مطرح کرد؛

حضرت زهرا؛ شجره طیبه رسالت و الگوی کرامت اسلامی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) الگوی کرامت اسلامی بوده و امت اسلامی باید کرامت حضرت زهرا(س)را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، گفت: مهریه حضرت زهرا دستگیری از نیازمندان دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که امام حسن عسگری(ع) نقل احادیث و روایت حدیث اهل بیت(ع) را لازمه دستگیری و هدایت امت اسلامی می دانند، گفت: تمام ائمه معصوم(ع) سعی کردند امت اسلامی را در مسیر هدایت قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در مورد شأن و جایگاه عظیم حضرت زهرا(س) به نقل از ائمه معصوم احادیث زیادی به ما رسیده است، افزود: حضرت زهرا(س) شجره طیبه رسالت و الگوی کرامت برای امت اسلامی هستند و این بانو به واسطه مقام شفاعت در دنیا و آخرت از امت اسلامی و مؤمنان عالم دستگیری خواهند کرد.

وی با تأکید بر این که حضرت زهرا(س) در این عالم هیچ چیز را برای خود نمی خواستند بلکه همواره مانند حضرت رسول(ص) به دنبال دستگیری و نجات امت بودند، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به قدری نسبت به امت اسلامی مهربان و دلسوز هستند که خداوند زمانی که برای ایشان مهریه قرار داد و جبرئیل به حضرت رسول(ص) فرمودند که مهریه حضرت زهرا(س) بر عهده خداوند است، حضرت زهرا(س) شفاعت و دستگیری امت را به عنوان مهریه خود از خداوند متعال درخواست کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به این که عده ای سعی دارند مبحت خاص حضرت رسول(ص) را به حضرت زهرا(س) را محبت دختر به پدر جلوه دهند، گفت: محبت رسول خدا(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) محبت پدر نسبت به فرزند نیست؛ بلکه محبت حضرت رسول(ص) به حضرت زهرا(س) به واسطه محبت خداوند به حضرت زهرا(س) است به گونه ای که خداوند کسانی که نسبت به حضرت زهرا(س)محبت دارند را در آتش جهنم نمی‌سوزاند.

وی با اشاره به این که شناخت مقام و منزلت حضرت زهرا(س) و کسب معرفت به مقام ایشان برای هر فردی ممکن نیست، خاطر نشان کرد: محبت به حضرت زهرا(س) محبتی است که خداوند از ازل تنها در قلب عده ای خاص قرار داده اما با وجود محبت ازلی حضرت زهرا(س) در قلب مؤمنان، باز عده ای جایگاه حضرت زهرا(س) را نادیده گرفته و به ایشان ظلم روا داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد یادآور شد: جایگاه حضرت زهرا(س) از تمام انبیای الهی به جز حضرت رسول(ص) برتر است و این بانو اگر زن نبود به یقین یکی از انبیای بزرگ الهی بود و قرآن کریم این موضوع را مورد تأیید قرار داده؛ از این بانو به عنوان لیله القدر یاد شده و آیات زیادی در قرآن به صورت اختصاصی شأن و جایگاه حضرت زهرا(س) را بیان می کنند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات