۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۵۵۵۹۹
مدیر روش‌های نوین تبلیغ حوزه‌های علمیه:

جهت‌دهی به استفاده مناسب از شبکه‌های مجازی ضروری است

مدیر روش‌های نوین تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بر اساس یک نوع نگاه ابزارهای مجازی جهت ندارند و ما می‌توانیم خودمان به آن جهت دهیم، گفت: بر این اساس جهت‌دهی به استفاده مناسب از شبکه‌های مجازی ضروری است.
حجت الاسلام کهوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد کهوند، مدیر ابداع روش‌های نوین تبلیغ معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه امروز در همایش «فضای مجازی، آسیب‌ها و فرصت‌ها» که با حضور مسؤولان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی در محل حسینیه سراب برگزار شد، اظهار کرد: امروز دیگر اهمیت و حساسیت فضای مجازی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه با اشاره به تناسب موتورهای جستجو و سایر ارکان مجازی، ۴ نوع نگاه را مورد بررسی قرار داد و گفت: در نگاه نخست ذاتِ ابزار جهت دارد، چه بخواهید و چه نخواهید جهت دارد و شما به‌سوی همان جهت می‌روید.

حجت‌الاسلام کهوند خاطرنشان کرد: پس در این نگاه ذاتِ ابزار، گرایش به سمت خاصی دارد که قابل تغییر نیست.

وی اضافه کرد: نگاهی دیگر معتقد است ابزارها جهت ندارند و ما می‌توانیم خودمان به آن جهت دهیم که این نگاه هم طرفداران زیادی دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: اما نگاهی دیگر معتقد است که باید دید مدیریت ابزار با چه کسانی است و در فضای مجازی هم باید نگاه کرد که مدیریت ابزارها به دست چه کسانی است.

حجت‌الاسلام کهوند ادامه داد: نگاهی دیگر معتقد است هر سه صحیح می‌گویند ولی نتیجه کامل نیست؛ بلکه نتیجه برآیندی از سه نگاه بالا است.

وی در ادامه با توجه به نگاه دوم، به ۱۰ جستجوی اول ایران در فضای مجازی پرداخت و افزود: از مجموع ۱۰ جستجوی اول ایران ۱۰ گزینه اول موسیقی و آهنگ بوده و پنج گزینه بعد شبکه‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام کهوند اظهار کرد: برخلاف تصور همه، هیچ واژه جنسی در ۱۰ جستجوی اول ایرانیان در اینترنت وجود ندارد؛ پس رفتار در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به سمت موسیقی و رسانه و سرگرمی است و این خود نشان می‌دهد همه از یک ابزار استفاده می‌کنند و فرقی میان افراد نیست./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات