۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۵۵۶۴۵

ثبت ۴ وقف جدید در ماکو

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو گفت: با ثبت ۴ وقف جدید تعداد موقوفات این شهرستان به ۱۴ مورد رسید.
وقف

اسماعیل اسکندرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: واقف نیک اندیش علی شیری 4 قطعه زمین خود را در روستای قوری بلاغ وقف کرد.

وی افزود: زمینی به مساحت 100 مترمربع برای احداث خانه عالم و زمینی به مساحت 325 متر مربع با نیت احداث مسجد از جمله وقف های جدید است که ارزش ریالی آنها به ترتیب 30 میلیون و 100 میلیون ریال برآورد شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو با اشاره به دو وقف جدید دیگر علی شیری، گفت: زمینی به مساحت 40 متر مربع با نیت احداث مغازه و زمینی به مساحت 30 متر مربع برای احداث غسالخانه به ارزش ریالی 20 میلیون و 30 میلیون وقف شده است.

اسکندرزاده با اشاره به تفاهم نامه اداره اوقاف و امور خیریه ماکو با منطقه آزاد ماکو در خصوص احداث مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، تصریح کرد: این مسجد با هزینه کرد اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال، 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سه ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

وی گفت: همچنین مرمت و بازسازی مسجد حضرت زینب (س) نیز با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

اسکندرزاده خاطرنشان کرد: برای دسترسی آسان مردم به این دو مکان متبرکه (مسجد حضرت ابوالفضل و حضرت زینب) جاده پلکانی با هزینه یک میلیارد و 30 میلیون ریال احداث شده است./936/ت303/ب1

ارسال نظرات