۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۵۵۷۵۳
آیت الله خاتمی:

فاطمیه شناسنامه شیعه است

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر ما پشت سر حضرت صدیقه کبری(س) حرکت می‌کنیم به این علت است که ایشان راه را به ما نشان داد و مسیر را برای ما معین کردند.
امامزاده حسن(ع) امامزاده حسن(ع) امامزاده حسن(ع) امامزاده حسن(ع) امامزاده حسن(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که شامگاه گذشته در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: فاطمیه شناسنامه شیعه است. در بین تمامی مناسبت‌ها، فاطمیه این ویژگی خاص را دارد که شناسنامه برای پیروان اهل بیت باشد.

وی افزود: اگر ما پشت سر حضرت صدیقه کبری(س) حرکت می‌کنیم به این علت است که ایشان راه را به ما نشان داد و مسیر را برای ما معین کرد. فاطمیه منشأ حوادث بعد از تاریخ اسلام است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) برای شیعه نقش کلیدی داشته و از فرصت‌های بسیار مناسب برای تبیین مکتب نبوی، علوی، فاطمی و شیعی است.

وی ابراز داشت: تا چند سال پیش، هیچ موقوفه‌ای برای حضرت فاطمه زهرا(س) نداشتیم به این علت که این بانوی بزرگوار در نهایت مظلومیت از دنیا رفت و آرامگاه ایشان نامشخص است.

آیت الله خاتمی بیان داشت: در چند سال اخیر مسؤولان در سازمان اوقاف و امور خیریه به فکر افتادند که باید موقوفات فراوانی به نام حضرت فاطمه زهرا(س) داشته باشیم.

وی افزود: افرادی که متمکن هستند و دوست دارند این بانوی بزرگوار مدام دست آنها را بگیرد باید برای ایشان موقوفه درست کنند و در وقف‌نامه بنویسند روضه، مجلس و مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) و هر آنچه که در مسیر نشر مکتب فاطمی لازم است؛ تا دست متولی باز باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: همه ما در این دنیا مسافر هستیم. ما اعتقاد به ابدیت را داریم که این ابدیت با حضرت فاطمه زهرا(س) گره خورده است. حرّ، وسط میدان بی دینی بود اما حضرت فاطمه زهرا(س) بود دست او را گرفت.

آیت الله خاتمی با اشاره به موضوع حجاب و بی حجابی، ابراز داشت: برخی افراد قصد دارند کشور را به زمان رضاخان برگردانند و بی حجابی را رواج دهند اما طبق فتوای تمام مراجع تقلید حجاب از ضروریات دین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امکان ندارد کسی از دین دم بزند و حجاب را قبول نداشته باشد؛ بی حجابی، نوعی برخورد کاذبانه با دین است./969/پ202/ب1

ارسال نظرات