۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۵۵۷۷۹
رییس حوزه علمیه الشتر :

وظیفه حوزه ها تربیت کادر اسلامی و مدیریت اسلامی حکومت است

رییس حوزه علمیه الشتر به آرمان های امام راحل در راستای تحقق حکومت اسلامی اشاره و عنوان کرد: امروز حوزه و روحانیت رسالت خطیری در ادامه راه امام خمینی(ره) و تحقق آرمان های انقلاب دارند و مهم ترین رسالت آنان تربیت کادر اسلامی و مدیریت اسلامی حکومت است.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، رییس حوزه علمیه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پدیده انقلاب اسلامی در عصر زورگویی ابرقدرت های شرق و غرب از دل متون دینی به یک واقعیت پذیرفته شده اجتماعی ظهور یافت و با نام دین و مکتب تشیع از میان کتاب های اصول و فقه شیعی برنامه مدیریتی را به دنیا ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با توجه به جایگاه خود مورد خشم و غضب مستکبرین قرار گرفت، افزود: بر همین مبنا دشمنان برای از بین بردن این دیدگاه اصیل بحث جدایی دین از سیاست را پیش گرفتند.

رییس حوزه علمیه الشتر ادامه داد: دشمنان دین را برای اداره جامعه ناکارآمد می دانستند و به نام دلسوزی برای علما نسخه نوشتند.

امام جمعه الشتر بیان کرد: امام خمینی(ره) در عصر غیبت حکومت اسلامی را که آرزوی انبیا و اولیای الهی بوده است، با بیداری ملت ایران تحت لوای مرجعیت که بیش از صد سال پناهگاه مردم مظلوم بوده اند در ایران اسلامی این حکومت محقق ساخت.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امام راحل به عنوان بنیاگذار انقلاب در منشور روحانیت باری دیگر وظیفه علما، روحانیت، مراجع و ائمه جمعه متذکر می شود که برای تشکیل این حکومت و تثبیت اقتدار نظام، با شناخت دشمن به سمت تحقق اهداف حکومت گام بردارند.

وی با بیان اینکه در این زمینه بیش از همه مسؤولیت ها متوجه حوزه و روحانیت، مراجع و ائمه جمعه است، اظهار داشت: بر این اساس امروز باید کلام امام و منشور زیبایی که امام خمینی(ره) خطاب به علما و فضلا نوشتند سرلوحه راه سربازی ولایت فقیه و حکومت قرار داد.

امام جمعه الشتر خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه وظیفه دارند بر اساس آموزه های دینی مدیریت اسلامی و کادر حکومت اسلامی را پرورش داده و به جامعه عرضه کنند./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات