۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۵۵۷۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

وقت های طلایی کشور به بازی های سیاسی، حزبی و گروهی می گذرد

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه وقت های طلایی کشور به بازی های سیاسی، حزبی و گروهی می گذرد، گفت: مسؤولان باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی کنونی جامعه باشند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصاد و فرهنگ شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز با یک نوع بیماری مواجه هستیم و باید این بیماری را مشخص و به دنبال درمان آن باشیم.

وی با بیان اینکه همانطور که قرآن می فرماید اقتصاد مایه قوام انسان است، گفت: میان فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی تفاوت است، درد ما در جامعه فرهنگ اقتصادی و درمان ما نیز اقتصادفرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر جامعه امروز یک جامعه انسانی باشد بسیاری از مشکلات حل شدنی است، اگر فرهنگ جامعه، اقتصادی باشد که تنها به دید اقتصاد به مسائل نگاه شود و به جنبه انسانی توجهی صورت نگیرد، در این جامعه دیگر انسان ها به نفع و ضرر دیگران کاری ندارند و خیانت انجام می دهند و علاج آن فرهنگی شدن اقتصاد است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: برخی انسان ها برای اینکه پولدار شوند به خیانت دست می زنند و به دیگران کاری ندارند زیرا فرهنگ آن ها اقتصادی است و حلال و حرام برای آن ها معنا ندارد.

وی با بیان اینکه عبادت 70 جزء است که کسب روزی حلال یکی از بهترین های عبادات است، ادامه داد: متأسفانه کالاهای قاچاق به آسانی وارد کشور می شود و کسی نیز بر این موضوع نظارت نمی کند و این کالاهای قاچاق سبب تعطیلی تولیدات داخلی می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: محصولات داخلی را به صورت خام به خارج از کشور صادر می کنیم و بیگانگان روی این محصولات کار می کنند و دوباره برای خودمان می فرستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: در شبکه مسؤولان جامعه نا به سامانی وجود دارد و ظرفیت ها و اولویت های اقتصادی جامعه بر اساس شرایط شناخته نمی شود، تا زمانی که مسؤولان به دنبال سود شخصی خود باشند شرایط اقتصادی جامعه تضمینی برای بهبود ندارد.

وی با بیان اینکه مصرف مورد نیاز در کشور چند برابر است، افزود: بسیاری از سرمایه گذاران در استان رغبتی برای سرمایه گذاری ندارند چرا که مسؤولان برای سرمایه گذار قفل می سازند و کسی به فریاد سرمایه گذار نمی رسد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه وقت های طلایی کشور به بازی های سیاسی، حزبی و گروهی می گذرد، گفت: مسؤولان جامعه باید پاسخگو باشند که چرا کارخانه ها تعطیل است؟چرا از نخبگان پشتیبانی نمی شود؟، مسؤولان باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی کنونی جامعه باشند.

حجت الاسلام المسلمین عبادی بیان کرد: آن قدر مسؤولان کارشکنی می کنند که یک سرمایه گذار از ایجاد سرمایه گذاری پشیمان می شود، مسؤولان باید نسبت عدم راه اندازی کار مردم پاسخگو باشند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات