۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۵۵۷۹۶
آیت الله طبرسی:

درک فضیلت های طلبگی در گرو شناخت صحیح طلاب از این جایگاه است

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید بیش از پیش فضیلت های دوران طلبگی را درک کنند، گفت: درک این جایگاه نیازمند شناخت مسیری است که در آن قرار دارند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه امام علی(ع) ساری از طلبگی به عنوان یکی از بافضیلت ترین کارها یاد کرد و گفت: هیچی راهی با اهمیت و با ارزش تر از راه ائمه اطهار(ع) و انبیای الهی نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که یک طلبه باید بداند در چه مسیری گام نهاده است، افزود: شناخت جایگاه طلبگی به درک حقیقت این مسأله کمک بیشتری خواهد کرد.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: طلاب بدانند که قدم گذاشتن در حوزه و انتخاب لباس روحانیت در عین این که با فضیلت و با ارزش است، اما با مشکلات و سختی های بسیاری نیز همراه خواهد بود.

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر یک طلبه به جایگاه واقعی که در آن قرار دارد پی ببرد به حتم ارزش و احترام بیشتری برای آن قائل خواهد شد، افزود: لباس روحانیت، آرم نبوت است و باید در حفظ شأن و جایگاه آن نهایت تلاش را انجام دهیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طلبگی مسیر رسیدن به تعالی و رستگاری است، خاطرنشان کرد: یک طلبه با آموختن علم و دین و انتقال آن به جامعه، ضمن تضمین آینده خود، جامعه را نیز در مسیر رشد و تعالی دینی سوق می دهد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که سختی ها و مشکلات دوران طلبگی نباید موجب دلسردی و ناامیدی یک طلبه شود، تصریح کرد: ممکن است برخی افراد جامعه نگاه خاصی به یک روحانی و طلبه داشته باشند و این مسأله نباید موجب ناراحتی و ناامیدی طلاب شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که علما و مراجع دینی برای جایگاهی که امروز در آن قرار دارند فرازو نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشتند، خاطرنشان کرد: اما مشکلات مانع عقب نشینی از این مسیر مهم نشده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که این دین به سادگی به مرحله رشد و تعالی نرسیده است، افزود: این علما و فقهای دینی بودند که با ایستادگی پای دین، به آن عزت و عظمتی وصف ناپذیر بخشیده است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید بیش از پیش فضیلت های دوران طلبگی را درک کنند، خاطرنشان کرد: درک این جایگاه نیازمند شناخت مسیری است که در آن قرار دارند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که یکی از مسائل مهمی که طلاب باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند خلوص نیت است، تصریح کرد: یک طلبه برای موفقیت در مسیری که در آن گام برداشته باید نیتی الهی داشته باشد و برای خدا حرکت و عمل به وظیفه کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه علمیه صاحب دارد و صاحب واقعی آن ولیعصر(عج) است، خاطرنشان کرد: یک طلبه تا جایی که می تواند باید در جهت رضای حضرت حرکت کند و درس بخواهند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه برخی نیت ها از ورود به حوزه معنوی نیست و تنها برای رسیدن به مسائل دنیوی خلاصه شده است، تصریح کرد: کسانی که هدف خود را از ورود به حوزه کسب درک و یا رسیدن به مقام های دنیوی تعیین کرده اند به طور حتم به نتیجه نخواهند رسید.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خلوص نیت مهم ترین راه موفقیت یک طلبه در حوزه است، بیان داشت: اگر طلاب نیت خود را الهی کنند به طور حتم خداوند متعال نیز از او حمایت خواهد کرد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که یک طلبه هر عملی که انجام می دهد باید به فکر رضای الهی باشد، خاطرنشان کرد: اعمال و رفتار طلبه مهذب و انقلابی باید در خلوت و جلوت یکسان باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آینده دین به تلاش های امروز طلاب حوزه بستگی دارد، تصریح کرد: باید برای گسترش دین و آینده روشن اسلام از خودگذشتگی و ایثار کنیم تا شریعت محمدی همواره پویا و بالنده باقی بماند.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران، مهم ترین عامل بالندگی امروز فقه شیعه را تلاش های علمی عالمان و فقیهان بزرگ دینی در طول تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز حوزه های علمیه باید طلابی تربیت کنند و پرورش دهند تا برای حفظ دین و ارزش های اسلامی ایثار کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات