۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۵۵۸۸۹
آیت الله طبسی مطرح کرد؛

مجالس روضه حضرت زهرا احیا کننده نام پیامبراکرم است

آیت الله طبسی مجالس روضه حضرت زهرا احیا کننده نام پیامبراکرم(ص) دانست وتصریح کرد: حقایق را به گونه ای که توهین به دیگران نباشد بیان کنید.
طبسی

آیت الله نجم الدین طبسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزاری مجالس روضه برای حضرت زهرا(س) را ضروری دانست و گفت: مجالس روضه حضرت زهرا(س) احیا کننده نام پیامبر اکرم(ص) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت فاطمه(س) روح و جان پیامبراکرم(ص) است، بنابراین زمانی که از حضرت فاطمه(س) سخن می گوییم نام پیامبراکرم(ص) ، راه و آیین وی را احیا کرده ایم و باید همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی در این مسأله شراکت داشته باشند.

وی با بیان این که برخی برگزاری مراسمات روضه حضرت زهرا(س) را منافی وحدت می دانند، تصریح کرد: در مرحله نخست باید معنای وحدت را شناخت؛ اگر وحدت را به معنای عقب نشینی از مبادی دینی بگیریم هیچ فردی به چنین وحدتی دعوت نکرده است.

آیت الله طبسی ادامه داد: وحدت به معنای احترام به عقائد همدیگر است به عبارت دیگر اگر نماز خواندن به صورت دست بسته از نظر ما بدعت است دیگران آن را بدعت نمی دانند و نباید به آن کاری داشت و موارد دیگری نیز وجود دارد که از منظر دیگران بدعت است اما ما به آنها اعتقاد داریم.

وی با تصریح بر این که وحدت به معنای بیان کردن سخنان خوشایند برای دیگران نیست، اظهار کرد: ملاک وحدت احترام به اعتقادات یکدیگر است که هیچ فردی با چنین وحدتی مخالفت ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود بیان کرده اند. وحدت به معنای عقب نشینی نیست بلکه وحدت به معنای این است که با یکدیگر سر جنگ نداشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این که برخی می گویند به دلیل ناراحت نشدن دیگران از کلمه شهادت برای حضرت زهرا(س) استفاده نکنیم سخن اشتباهی است زیرا ما نیز مخالف شهید خواندن برخی شخصیت ها از سوی دیگران هستیم.

وی اضافه کرد: برخی می گویند اگر گفته شود حضرت زهرا(س) شهید است به خلفا توهین می شود در حالی که اهل سنت نیز خلیفه سوم را شهید می دانند و مسببان آن را لعن می کنند که چنین موردی توهین به هشتصد صحابه است اما ما تحمل کرده ایم بنابراین اگر ما حضرت زهرا(س) را شهید می دانیم آنها نیز باید تحمل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان یک طلبه حوزه علمیه قم و فردی که دلسوز وحدت اسلامی است بیان می کنم که حقایق را به گونه ای که به دیگران جسارت نشود مطرح کنید همان گونه دوست نداریم به شخصیت های ما نیز توهین کنند./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات