۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۵۵۹۳۷
آیت الله سلیمانی:

حضرت زهرا الگوی بی نظیری برای آحاد جامعه بشری است

امام جمعه زاهدان با بیان این مطلب که جامعه بشری شناخت کامل و درستی از شخصیت حضرت زهرا(س) ندارد، گفت: حضرت زهرا(س) یک الگوی بزرگ در سراسر تاریخ بشری است و متاسفانه سبک زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف هنوز برای جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی شناخته شده نیست.
آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل آیت الله سلیمانی در مراسم بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز در مراسم گرامییداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به عظمت وجودی اهل بیت(ع)، گفت: اهل بیت پیامبر(ص) انوار مقدس الهی هستند که قبل از آفرینش  بشریت، در حال تسبیح خداوند متعال بودند و هستی با ظهور این انوار مقدس در قالب بشر بهره مند از شعاع نورانی آن ها شد.

وی با اشاره به ملقب شدن حضرت زهرا(س)  به کوثر، افزود: خیر کثیر حضرت فاطمه(س) به اندازه ای بود که پیامبر(ص) با درک عظمت این بانوی بزرگ در مقابل ایشان تمام قد بر می خاستند و بر دست های ایشان بوسه می زدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان روایتی از پیامبر(ص) در خصوص استشمام بوی بهشت از فاطمه(س)، خاطرنشان کرد: محبت پیامبر اکرم(ص) به حضرت زهرا(س) یک محبت معمولی نبود بلکه علت محبوبیت و تکریم بسیار زیاد حضرت زهرا(س) از سوی پیامبر(ص)، به علت ارزش های بزرگ معنوی در وجود ایشان بر می گشت و از ظرفیت‌های وجودی آن حضرت ناشی می شد.

وی با تاکید بر این مطلب که نظیری برای شخصیت حضرت زهرا(س) وجود ندارد، ادامه داد: حضرت زهرا(س) یک الگوی بزرگ هم برای بانوان و هم مردان در سراسر تاریخ بشری است و متاسفانه ما شناخت درستی از ابعاد و زوایای شخصیتی حضرت فاطمه(س) نداریم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به نزول سوره کوثر بر پیامبر(ص) در شان و مقام حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: خداوند متعال محکم ترین و در عین حال کوچکترین سوره خود در تعداد آیات را که در حقیقت گویاترین و بی نظیرترین سوره به شمار می رود را در شان و منزلت حضرت فاطمه(س) نازل کرد.

وی با بیان این مطلب که اساس دین مبتنی بر محبت است، افزود: وجود حضرت زهرا(س) تجلی و تبلور محبت الهی در زمین است زیرا پیامبر(ص) بارها بر این نکته که حب او حب خدا، بغض او بغض خداست.

امام جمعه زاهدان با اشاره به پیش بینی قرآن در خصوص با برکت بودن نسل حضرت زهرا(س)، گفت: یکی از جلوه های روشن خیر کثیر حضرت فاطمه(س)، تعداد بالای سلسله سادات در میان آحاد بشریت است که همگی دارای نسبی روشن و مشخص هستند.

وی ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی از نسل آن بانوی بزرگوار هستند که هدایت جامعه بشری را در قرن معاصر بر عهده دارند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به ثبت 300 میلیونی سادات در میان جمعیت کره زمین، تصریح کرد: یکی از جلوه های بارز و روشن خیر کثیر حضرت زهرا(س) تولد فرزندان و سلسله سادات هستند که در بین بیش از هفت میلیارد انسان روی زمین دارای نسبی روشن و مشخصی همراه با شجره انساب می باشند.

وی اذعان کرد: در هیچ نقطه کره زمین به روشنی نسل فرزندان حضرت زهرا(س) نیست و این دقیقا پیش بینی قرآن را در مورد کثرت و برکت فرزندان حضرت فاطمه(س) به اثبات می رساند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به نقش سادات در پرچمداری و نقش آفرینی موثر در میان جامعه بشری پس از شهادت حضرت زهرا(س)، اشاره و تاکید کرد: بسیاری از رهبران نهضت های بیداری و انقلابی در جهان معاصر از فرزندان حضرت زهرا(س) و از سلسله سادات هستند که بیشتر آن حرکت ها مبتنی بر احیای ارزش های الهی و دینی بود.

وی بر لزوم شناساندن چهره حضرت زهرا(س) در میان جامعه بشری و زوایای زندگی ایشان پرداخت و گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف متاسفانه هنوز برای جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی آنچنان که باید شناخته شده نیست و باید اهتمام ویژه در این خصوص برای الگو شدن روش و منش این بانوی بزرگ بشریت صورت گیرد./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات