۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۵۵۹۵۹
استاد حوزه علمیه:

احترام به پدر و مادر واجب دینی بر عهده فرزندان است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که احترام به پدر و مادر یک واجب دینی بر عهده فرزندان است، گفت: فرزندان وظیفه دارند حرمت پدر و مادر را حفظ و در سخن گفتن با والدین دقت داشته باشند و ادب را رعایت کنند.
احترام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان امشب در موسسه فرهنگی سید الساجدین کرمان، گفت: ام ابیها یکی از کنیه های حضرت زهرا است.

وی با اشاره به صحیفه سجادیه و اهمیت احترام به پدر و مادر، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بعد از سفارش  بندگی و اطاعت مردم را سفارش به نیکی پدر و مادر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی افزود: دعا کردن امام سجاد(ع) پیامی برای همه ما مسلمانان است که برای پدر و مادر خود دعا کنیم.

وی با بیان این که احترام به پدر و مادر یک واجب دینی بر عهده فرزندان است، تصریح کرد: مسلمانی که به والدین خود احترام می گذارد باید به وظایفی که بر دوش او نهاده شده، پایبند باشد.

استاد حوزه علمیه کرمان بیان کرد: فرزندان وظیفه دارند حرمت پدر و مادر خود را حفظ کنند و در سخن گفتن با والدین دقت داشته باشند و ادب را رعایت کنند.

وی افزود: فرزندان موظف هستند که در کارهای خود رضایت پدر و مادر را حاصل کرده و از کارهایی که سبب ناراحتی آنها می شوند، دوری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه اخلاق خوب و نرم، می تواند در روحیه پدر و مادر احساس خوشایند و رضایتمندی آنها باشد، اظهار داشت: رفاقت با پدر و مادر و دلسوزی برای آنها می تواند اسباب آرامش آنها را فراهم کند.

وی ایراد: فرزندان نباید در خدمت کردن به والدین خود کوتاهی کنند و آنها وظیفه دارند با تمام توان، مراقب پدر و مادر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که اعمال انسان ها در روز قیامت مورد محاسبه قرار می گیرد، تاکید کرد: سنجش اعمال هر کس براساس رفتارهای او در روز قیامت حساب می شود.

وی با بیان این که غفلت کردن و سرگرم شدن با هدیه های شیطانی انسان را به قهر جهنم می فرستد، افزود: انسان باید به پیام های خداوند، قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) لبیک گوید./9707/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات