۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۵۹۶۵
با حضور شخصیت های حوزوی؛

مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل برگزار شد

یازدهمین سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی همزمان با شام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مرحوم آ‌یت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی همزمان با شام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله نوری همدانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید دیگر حضور داشتند.

همچنین آیات علیرضا اعرافی، محسن فقیهی، دری نجف آبادی، سید محمدجواد علوی بروجردی، محمود رجبی، محمدعلی فیض گیلانی، حجج اسلام والمسلمین سید محمود مدنی، حسین ملکا، سید محمد واعظ موسوی، صالحی خوانساری، مختاری و احمد امیرآبادی و استاندار قم از دیگر حاضران دراین مجلس بودند.

حاضران در این جلسه با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را گرامی داشتند و برای این مرجع فقید علو درجات و غفران الهی را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام فاضل کدکنی استاد حوزه علمیه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به جایگاه علم و عالم در اسلام، علما را هادیان جامعه به سوی سعادت دانست که همواره نسبت به مردم دغدغه مند هستند.

وی با اشاره خدمات علمی و انقلابی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، وی را از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی و حضرت امام دانست که خود را برای خدمت به مردم، انقلاب و اسلام وقف کرده بود و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نمی کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به توجه ویژه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی به اقشار ضعیف و فقرای جامعه، تأکید کرد که ایشان معتقد بود که مسؤولان باید در اختیار مردم باشند و باید خود را برای خدمت به جامعه وقف کنند؛ ایشان آثار بسیاری داشته و خدمات بسیاری انجام داده و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای پاسخگویی به نیازهای جامعه یادگار این مرجع فقید است./1323/

ارسال نظرات