۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۵۶۰۰۴
استاد حوزه علمیه:

تربیت اسلامی در خانواده عامل دست‌یابی به سعادت دنیوی و اخروی است

استاد حوزه علمیه گفت: با ایجاد فضایی معنوی می‌توان به آرامش و آسایش در خانواده و اجتماع رسید؛ زیرا با پرورش صحیح و طبق موازین الهی می‌توان اجتماع سالم ایجاد کرد تا همگان بتوانند در این اجتماع به سعادت دنیوی و اخروی برسند.
کتاب سال سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، خانم مظاهری، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در گفتمان دینی که با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اجرای سبک زندگی اسلامی در روابط همسر و فرزند سبب شیرینی و موفقیت خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورات اسلام بر پایه مهربانی است، افزود: در اسلام افراد به مهربانی و نوع‌دوستی و انسانیت سفارش شده و از سوی دیگر پیروی از دستورات الهی فرد و زندگی او را به‌سوی درجات عالی سوق می‌دهد.

خانم مظاهری خاطرنشان کرد: بشر به دنبال آرامش و آسایش است؛ اما بعضی‌ها راه را گم کرده و از مسیر الهی منحرف شده‌اند.

وی تصریح کرد: با ایجاد فضایی معنوی می‌توان به آرامش و آسایش در خانواده و اجتماع رسید؛ زیرا با پرورش صحیح و طبق موازین الهی می‌توان اجتماع سالم ایجاد کرد تا همگان بتوانند در این اجتماع به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اصول ازدواج در سبک زندگی اسلامی، گفت: نخستین اصل در ازدواج خودشناسی است؛ یعنی نقاط قوت و ضعف من چیست، ازچه چیزی بدم می‌آید و از چه چیزی خوشم می‌آید و اینکه بدانم در هر لحظه در برابر چه رفتارهایی ناراحت و از چه رفتارهایی خوشحال می‌شوم.

روانشناس و مشاور خانواده افزود: انسان با پنج نیاز وارد رابطه زناشویی می‌شود که شامل نیاز به بقاء و زیستن، نیاز به عشق، نیاز به قدرت، نیاز به آزادی و نیاز به تفریح است.

خانم مظاهری اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم در هر انتخابی موفق باشیم که نخست از انتخابمان آگاهی داشته باشیم و دوم اینکه مهارت انعطاف‌پذیری داشته باشیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات