۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۵۶۰۰۶
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

ضرورت فرهنگ‌سازی شادی بدون گناه در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پذیرایی پرخرج و هزینه‌های هنگفت آفات مراسم ازدواج هستند، ادامه داد: همچنین باید راجع به شادی‌ها در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم تا شادی بی‌گناه داشته باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا که با موضوع جشن ازدواج آسان برگزار شد، اظهار کرد: باید ازدواج‌های آسان و کم تکلف و کم‌هزینه بیش از پیش در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن ازدواج آسان در مصلای نماز جمعه بجنورد، افزود: وقتی در نماز جمعه زوج‌های جوان حضور یابند و زندگی خود را با نماز و نماز جمعه شروع شود برکت خوبی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید نهاد نماز جمعه با همکاری سایر نهادها به میدان بیاید تا فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه صورت گیرد و این برنامه آغاز مبارکی برای کارهای گسترده‌تر و جدی‌تر درزمینهٔ ازدواج آسان و بهنگام شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه ازدواج‌ها و جشن‌های پرخرج آفات و آسیب‌هایی است که در امر ازدواج داریم و باید به‌تدریج در این زمینه کار کرده و آداب و سنن اسلامی را در ازدواج زنده کنیم تا فرهنگ ازدواج آسان و بهنگام نهادینه شود.

وی با بیان اینکه پذیرایی پرخرج و هزینه‌های هنگفت در مراسم ازدواج نیازمند درمان هستند، ادامه داد: باید راجع به شادی‌ها در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم تا شادی بی‌گناه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر تکلف و تعلق را از زندگی برداریم زندگی آسان می‌شود؛ زیرا تکلف‌ها ما را به زحمت می‌اندازد و زندگی را سخت می‌کند و تعلق هم ما را وابسته به دنیا می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید به سمت سالم‌سازی و معنویت ازدواج برویم، تصریح کرد: ازدواج آسان و بهنگام و مبتنی بر سبک زندگی اسلامی فرزندان سالم و صالح برای جامعه اسلامی را به ارمغان دارد.

وی افزود: باید مسؤولان فرهنگی راهکارهای تحقق این مهم را بیابند و نهادهای مختلف در این زمینه فعالیت کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات