۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۵۶۱۸۱
استاد حوزه علمیه همدان:

حوزویان نیازهای جامعه را شناسایی کنند

استاد حوزه علمیه همدان گفت: طلاب در صورتی در رسالت خود موفق خواهند بود که نیازهای جامعه را شناسایی کرده و برنامه ای دقیق برای خود طراحی کنند.
ناصر صفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ناصر صفری استاد حوزه علمیه همدان در کارگاه تلبس که ظهر امروز در مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت پاسخگویی به احکام در جامعه از سوی روحانیان اظهار داشت: پاسخگویی به سوالات شرعی وظیفه شرعی و صنفی طلاب است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تسلط به احکام و اختلاف فتاوا سبب می شود که طلاب حوزه های علمیه در پاسخکویی به سوالات دقیق تر و در تببین احکام برای جوانان و نوجوانان موفق تر باشند.

مدیر موسسه اندیشه راه بر خاطرنشان کرد: طلاب باید سوالات مربوط به سبک زندگی اسلامی را پاسخگو باشند چرا که نیاز امروز جامعه به مساله سبک زندگی اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهیمت تلبس طلاب در حوزه اظهار داشت: پیام طلاب در امر تلبس به لباس روحانیت، آمادگی برای پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی در جامعه است و از این نظر باید طلاب خود را تقویت کنند.

حجت الاسلام صفری یادآور شد: طلاب حوزه های علمیه باید بدانند که کوچکترین رفتار ناشایستی می تواند عواقب خطرناکی برای آینده حوزه داشته باشد و رفتار و گفتار طلاب بسیار تعیین کننده است.

وی افزود: نظام آموزشی حوزه های علمیه به گونه ای است طلاب با احکام قرابتی ندارند و از مسائل مربوزط به جامعه فاصله می گیرند و به درس های استدلالی می پردازند.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان خاطرنشان کرد: طلاب در صورتی در رسالت خود موفق خواهند بود که نیازهای جامعه را شناسایی کرده و برنامه ای دقیق جدای از دروس حوزه برای خود طراحی کنند./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات