۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۵۶۲۰۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مراکز دینی و قرآنی نباید وابستگی دولتی پیدا کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران برای توسعه فعالیت های قرآنی، تأکید کرد و گفت: مراکز دینی و قرآنی نباید به دولت وابسته شوند و همچنان باید با پشتوانه مردمی اداره شوند.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایش مدیران عامل مجمع خیرین قرآنی استان در بابلسر با اشاره به این که از بین همه موجودات عالم انسان شریف ترین موجود عالم است، گفت: خدای متعال برای تربیت انسان بهترین انسان های روی زمین یعنی انبیا و اولیای فرستاده و بهترین کتاب را که احسن الحدیث است برای هدایت انسان بر پیامبر اسلام نازل کرده است.

وی با بیان این که انسان ها در هر عصری متفاوت هستند، افزود: انبیای الهی که در هر عصری برترین های زمان خود بودند نیز با هم مساوی نیستند و تنها پیامبر برتر هستند و از میان این پنج پیامبر نیز پیامبر گرامی اسلام از همه برتر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که خداوند متعال اگر بخواهد به این معلم نمونه بشریت که افضل انبیا است چیزی بدهد که با خدایی خدا نیز سازگاری داشته باشد و پیامبر نیز از داشتن آن بی بهره باشد، تنها کوثر است که دردانه الهی بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که خدای متعال به برترین انسان روی زمین که از ابتدا تا انتهای خلقت دیگر نخواهد آمد، حضرت فاطمه(س) را هدیه داده است، بیان داشت: در سراسر قرآن اگر بنگریم خداوند متعال می فرمایند کل دنیا قلیل است اما فاطمه 18 ساله خیر کثیر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به اهمیت جایگاه حضرت فاطمه(س) در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری که می خواهند در برابر استکبار ایستادگی و دنیا را مدیریت کنند فرمودند من حوائج یک ساله خود را از فاطمیه می گیرم این نشان از ظرفیت بالای فاطمیه است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حضرت فاطمه(س) در عین داشتن سن کم اما خیر کثیر هستند، افزود: امروز ما هر گونه معارفی که داریم به برکت حضرت فاطمه(س) است و اگر ایشان نبود نبوت ادامه پیدا نمی کرد و ولایت استمرار نمی یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: خداوند متعال به دلیل ایثاری که حضرت خدیجه(س) در حق گسترش اسلام کرد کم نگذاشتند و با دادن دختری چون حضرت فاطمه(س) آن ایثار و از خودگذشتگی را جبران کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که عمر انسان محدود است و در این زمان محدود باید انتخاب احسن کنیم، بیان داشت: اگر انتخاب احسن نداشته باشیم به طور حتم ضرر خواهیم کرد و آنگاه جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که احسن تر از کلام خدا وجود ندارد، گفت: ما باید احسن را از کلام خدا بگریم و احسن الحدیث کلام خدا است و امروز تقویت کلام الهی در جامعه ضرورتی مهم است که نباید آن را فراموش کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود وجود خیرین برای دیگر برنامه های فرهنگی، علمی و آموزشی را نیاز دانست و در عین حال نیز تأکید کرد: باید در انجام کار خیر اولویت ها را نسنجیم و امروز اولویت باید برای گسترش کلام احسن باشد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که برای کلام خدا هر چه انجام بدهیم ارزش دارد، تصریح کرد: باید فضاهای قرآنی و دینی در جامعه گسترش پیدا کند تا نسل جوان ما که در معرض تهاجم گسترده دشمنان قرار دارند بیشتر بهره مند شوند.

وی با بیان این که برخی ها به دنبال کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های انقلاب در جامعه هستند، افزود: امروز فعالان فرهنگی و قرآنی رسالتی بس سنگین تر از دیگران در حفظ این ارزش ها دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که باید نسل جوان و نوجوان را سر سفره قرآن بیاوریم، گفت: قرآن این نسل آینده دار کشورمان را در برابر توطئه دشمنان بیمه می کند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به ظرفیت بالای مازندران در فعالیت های قرآنی افزود: این استان در 14 سال گذشته همواره رتبه های برتر در این بخش کسب کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین برای توسعه فعالیت های قرآنی، تأکید کرد و گفت: مراکز دینی و قرآنی نباید به دولت وابسته شوند و همچنان باید با پشتوانه مردمی اداره شوند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات