۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۶۲۲۲
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر تأکید کرد؛

ضرورت جدیت حوزه های علمیه برای خروج قرآن از مهجوریت

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که امروز دستگاه های فرهنگی و دینی به ویژه مراکز حوزوی نقش مهمی در احیای معارف دینی در جامعه بر عهده دارند، گفت: قرآن باید از مهجوریت خارج شود و به جای این که در کمد و روی طاقچه ها باشد در زندگی فرهنگی و اجتماعی هر ایرانی به صورت عملی نهادینه شود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در محفل انس با قرآن ویژه کارکنان نیروی انتظامی این شهرستان با بیان این که انس با قرآن کریم فرصتی برای تفکر و تأمل در آیات و کلام الهی است، گفت: هر چه تفکر در کلام خدا عمیق و دقیق تر باشد بیشتر به شناخت عظمت الهی پی خواهیم برد.

وی با بیان این که متأسفانه برخی نگاه های سطحی نسبت به مفاهیم قرآنی در برخی مواقع همراه با خسارت همراه بوده است، افزود: باید نگاه ما به مفاهیم متعالی الهی عمیق باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قرآن کتاب هدایت است و انس با مفاهیم آن می تواند جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد، خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با کلام الهی  انسان را به سوی خانواده ای آرمانی، دینی و اجتماعی و همچنین دستیابی به حیات پاک و اندیشه و تفکری متعالی رهنمون می سازد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که باید کتاب خدا قرآن درمانی کنیم، تصریح کرد: انسان برای رسیدن به مسائل مادی و معنوی باید به مفاهیم الهی رجوع کند، چون خداوند متعال راه سعادت و رستگاری را نشان داده است.

امام جمعه بهشهر به سخنی از حضرت علی(ع) در خصوص کلام الهی اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند؛ هیچ کس با قرآن ننشست مگر آنکه چیزی از او کم شد و چیزی بر او اضافه گشت یعنی هرکس با قرآن بنشیند بر درجات علمی او افزوده می شود و جهالت و نادانی انسان کم می شود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که قرآن انسان را به قله های پیشرفت و تعالی می رساند، افزود: هرکسی می خواهد برای پیشرفت خودش الگو و سرمشقی داشته باشد بهترین الگو، سرمشق و بهترین امام و مقتدا همین قرآن است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که قرآن باید الگو و مدل زندگی آحاد جامعه اسلامی قرار گیرد، گفت: متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته است با کلام تعالی بخش الهی انس و الفت ندارند و همین مسأله موجب بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شده است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که با مفاهیم ناب قرآن می توانیم همه بحران ها و مشکلات جامعه اسلامی را حل و فصل کنیم، تصریح کرد: اگر این مفاهیم ناب در همه سطوح جامعه فراگیر شود، دیگر جامعه با معضلات فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی مواجه نخواهد شد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز دستگاه های فرهنگی و دینی به ویژه مراکز حوزوی نقش مهمی در احیای معارف دینی در جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: قرآن باید از مهجوریت خارج شود و به جای این که در کمد و روی طاقچه ها باشد در زندگی فرهنگی و اجتماعی هر ایرانی به صورت عملی نهادینه شود.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) با بیان این که جای قرآن در کمد و طاقچه منازل نیست بلکه باید مفاهیم آن در روح و روان ما جای گیرد، تصریح کرد: متأسفانه امروز قرآن را خانه های ما تنها جایگاه تشریفاتی دارد و به آن عمل نمی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که زندگی همه ما باید قرآنی شود و بر مبنای مفاهیم قرآنی اداره شود، افزود: خانواده های ایرانی باید در تربیت فرزندان خود مفاهیم قرآنی را الگوی خود قرار دهند و از شیوه های زندگی غربی به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که مفاهیم قرآن درمان هر دردی است، افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند بهترین شما کسی است که قرآن را فرا بگیرد و پیامبر گرامی اسلام نیز فرمودند؛ اگر می خواهید مدال بهترین بودن در جامعه کسب کنید نخست قرآن را یاد بگیرید بعد به دیگران بیاموزید.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه مهم نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و با بیان این که امنیت و آرامش امروز کشورمان مدیون تلاش های شبانه روزی پلیس است، گفت: امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران، نماد اقتدار، اخلاق و دینمداری است و در همین جریان اخیر در تهران بار دیگر این جایگاه به رخ کشیده شد.

وی با بیان این که زمانی به عزت دست یافتیم که به قرآن پیوستیم، افزود: امروز نیز حفظ این عزت و عظمت در گرو بهره مندی از مفاهیم قرآنی در جامعه است.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که قرآن به ما درس ولایت پذیری می دهد، خاطرنشان کرد: امروز باید در کنار خواندن قرآن به مفاهیم آن نیز عمل کنیم، چون قرآن دو رکن دارد که یکی قرائت و دیگری عمل به آن است./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات