۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۵۶۲۵۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تبیین جایگاه ولی فقیه وظیفه و رسالت مبلغان و روحانیان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: علما و روحانیان ضمن تبعیت از ولی فقیه باید در راستای تبیین جایگاه ولایت فقیه و رهبری برای مردم بیش از پیش تلاش کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش بصیرتی طلاب و روحانیان آذربایجان غربی که با حضور علمای شیعه و سنی استان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای مبلغ دین در آیات و روایات اظهار کرد: روحانیان باید با مطالعه آیات به جایگاه خود توجه کرده و به خود تذکر دهند؛ توجه به ایات ما را در ادامه رسالت خود دلگرم کرده و قدم های ما را در تداوم مسیر تبلیغ دین قرص و محکم می کند.

وی خاطرنشان کرد: شهادت بالاترین فضیلت هاست با این وجود در روز قیامت خون شهدا با قلم علما وزن می شود و قلم علما بر خون شهدا ارجحیت پیدا می کند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در قبال منزلت و مقامی که در اسلام برای مبلغ دین بیان شده است، وظیفه این قشر بسیار سنگین است و باید به نحو احسن تلاش کنیم.

وی با اشاره به رواینی گفت: گناهان افراد سفیح و معصیت کار بر عهده مبلغان دین است، بنابراین  اینکه صرف طلبه هستم و مطالب دین را اموخته ایم، وظیفه تبلیع دین را کنار بگذاریم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: متاسفانه برخی از روحانیون همینکه در اداره مشغول می شوند از بحث تبلیغ و منبر غافل می شوند درحالیکه اگر در احساس مسؤولیت نسبت به تربیت دینی افراد، نماز جماعت، تفسیر و ... سستی کنیم قابل قبول نیست.

وی در ادامه به موضوع ولایت فقیه و رهبری پرداخت و گفت: رهبری و ولایت فقیه، رکن رکین نظام و علما است و در روایات آمده است که اگر فردی مومن و متقی در راس حکومت باشد اگر مردم نیز در راه دین نباشند خداوند آنها را در مسیر حق حفظ خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: اگر چنانچه جایگاه رهبری خدشه دار شود هرچند مردم به احکام فردی خود پایبند باشند، چون مسیر باطلی است مردم را به بی راهه می برد.

امام جمعه ارومیه بر تبعیت از رهبر تأکید کرد و گفت: علما و روحانیان ضمن تبعیت از ولی فقیه باید در راستای تبیین جایگاه ولایت فقیه و رهبری برای مردم بیش از پیش تلاش کنند./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات