۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۵۶۲۵۹
جلیلی:

امام راحل بر تقابل اسلام ناب و اسلام آمریکایی تأکید داشتند

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: در یک سال پایانی عمر پر برکت امام خمینی(ره) می دیدیم ایشان در مناسبت های مختلف تأکید جدی بر تمایز و تقابل میان اسلام ناب و اسلام آمریکایی داشتند.
سعید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی؛نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، پیش از ظهر امروز در همایش «تحجر و اسلام آمریکایی» که همزمان با سالگرد صدور پیام تاریخی امام راحل موسوم به منشور روحانیت، در محل تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «یا أیها الذین آمنوا استجیبوا لله و لرّسول إذا دعاکم لما یحییکم»، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما در حقیقت اجابت دعوت خدا و پیامبر(ص) از سوی مردم بود و امروز پس از 40 سال این تجربه عملی را کسب کرده ایم که اجابت دعوت الهی به انسان ها حیات می بخشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: بدون شک آنچه ملت ما به آن لبیک گفت، اسلام نابی بود که حاصل تلاش قرن ها زحمات حوزه های علمیه ما بود. امام راحل در همین پیام سوم اسفندماه خود به تلاش روحانیت اشاره فرموده و گفته اند «اگر تلاش علمای سلف و حوزه های علمی وجود نداشت، معلوم نبود که از اسلام چه چیزی به دست ما می رسید.»

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر حرکت مقدسی مخالفانی دارد و شیاطین در برابر حرکات مقدس خالص دینی ساکت نمی نشینند؛ همچنانکه در برابر انبیای الهی نیز این مقاومت ها و توطئه ها را داشتند. این سخنی که امروز از دشمنان ایران می شنوید که می گویند «همه گزینه ها روی میز است»، بیانگر تلاش همه جانبه دشمن برای براندازی دین الهی است. دشمنان ما حوصله زیادی ندارند و از ابتدای انقلاب تلاش فراوانی انجام دادند تا این دژ مستحکمی که در برابر آن ها ایستادگی می کرد، از پیش رو بردارند.

جلیلی گفت: امام راحل در سال پایانی عمرشان این موضوع را به همه ما خاطرنشان کردند که دشمنان ما ناامید از این شده اند که بتوانند انقلاب ما را با جنگ افزار از پیش روی خود بردارند. شاید به همین دلیل بود که در یک سال پایانی عمر پر برکت امام(ره) می دیدیم ایشان در مناسبت های مختلف تأکید جدی بر تمایز و تقابل میان اسلام ناب و اسلام آمریکایی داشتند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان این که دشمنان دین خدا در تلاش هستند اعتقادات موحدان را تحریف کنند، افزود: سیدالشهدا(ع) در خطبه منا هشدار دادند که مسلمانان مراقب باشند بلایی که سر بقیه ادیان الهی آمد، بر سر اسلام نیاید. اگر این هشدار سیدالشهدا(ع) توسط مسلمانان جدی گرفته می شد، ماجرای غمبار کربلا اتفاق نمی افتاد. طبیعی است یکی از خطرهایی که می تواند انقلاب ما را مورد تهدید قرار دهد نیز تحریف انقلاب و خالی شدن محتوای اصیل آن است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ما در عرصه عمل همواره تلاش کرده اند اسلامی بدلی را جایگزین اسلام ناب ارائه دهند و یا حرکتی را آغاز کنند که اسلام ناب را از درون تهی کند. این سیاست ثابت دشمنان ما بوده چرا که دیده اند وقتی اندیشه اسلام ناب موفق شود، شکست آن ها قطعی خواهد بود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات