۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۵۶۲۹۰
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

دولتمردان باید بدون ترس اخلال‌گران را مجازات کنند

امام جمعه پردیسان با تأکید بر اینکه در مقابل فتنه گران، داعشی ها و دراویش اخلال گر باید قاطعانه و محکم برخورد شود، گفت: دولتمردان باید بدون ترس اخلال‌گران را مجازات کنند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به اینکه بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب سه دهه اول انقلاب، برای جبران عقب افتادگی ها بود، گفت: دهه ای که پشت سر گذاشتیم، دهه پیشرفت و عدالت بود.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه برای دستیابی به پیشرفت مرکز «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» تشکیل شد، اظهار داشت: نخبگان در این مرکز جمع شدند و برای پیشرفت نظریه پردازی کرده و خواهند کرد.

وی با بیان اینکه «عدالت» و «پیشرفت» دو بال پرواز و اوج گیری انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشت: در عرصه «پیشرفت» به خوبی عمل شده، اما بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب هنوز عدالت آنگونه که شایسته است، محقق نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه‌ مولای متقیان امام علی(ع) شهید راه عدالت هستند و از ایشان در روایات با عنوان «صوت العدالة» یاد شده است، عنوان داشت: پیام زندگانی امام علی(ع) این است که کسانی که می‌خواهند عدالت را برقرار کنند، باید آماده شهادت باشند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید تصریح کرد: بر اساس این آیه شریفه مردم باید با هدایت رهبرشان قیام به قسط داشته باشند؛ هر انقلابی اعم از انقلاب پیشرفت و انقلاب عدالت در این کشور صورت گیرد باید با رهبری ولی فقیه انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه عدالت اجتماعی به معنای توزیع منصفانه منابع و ایجاد برابر فرصت ها برای رشد است، بیان کرد: در صورتی عدالت محقق می شود که هیچکس فرصت و امکانات کمتری نسبت به دیگری در این عرصه ها نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه اگر مردم به تنهایی انقلاب کنند گمراه می شوند، تصریح کرد: نباید برخی به آیه مذکور استناد کرده و بگویند مردم همه کاره هستند زیرا ابتدای آیه آمده است که «هر قیامی رهبری می خواهد»، بنابراین همه‌ مردم باید در اعمال شان تنها به رهنمودهای ولی فقیه توجه داشته باشند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: در مقابل فتنه گران، داعشی ها و دراویش اخلال گر باید قاطعانه و محکم برخورد کرد، دولتمردان باید بدون ترس اخلال‌گران را مجازات کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تأکید کرد: وقتی یک‌ حکومت تصمیم به عدالت گستری بگیرد، طبیعی است که معاویه‌صفتانی که در قوای مختلف نفوذ دارند دست به تشویش اذهان عمومی، پرونده سازی و کارها دیگر می زنند تا جلوی عدالت گستری را بگیرند، اما مردم باید با پشتیبانی از ولی فقیه در این عرصه مجاهدانه تلاش کنند و روحیه شهادت طلبی داشته باشند.

امام جمعه پردیسان با انتقاد شدید از مدیریت بانک ها بیان کرد: امروزه عده ای ظلم‌پیشه وام های آنچنانی از بانک می‌گیرند، اما قسط آن را پرداخت نمی کنند و این در حالی است که جوانان مملکت برای وام ازدواج گرفتار هستند و بانک ها مانند زالو به جان‌شان افتاده اند.

وی در پایان یاداور شد: امروزه مردم اگر با راهنمایی رهبر معظم انقلاب فعالیت کنند بی تردید ضد عدالت ها را مغلوب خواهند کرد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات